امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند

امام جمعه نجف: انقلاب ایران هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند

سید صدرالدین القپانچی امام جمعه شهر نجف اشرف گفت: انقلاب اسلامی ایران آغاز عصری تازه یعنی عصر بازگشت به اسلام بود و توانست هویت و اصالت را به امت اسلام بازگرداند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، اين عالم ديني عراقي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز نجف اشرف افزد: پيروزي انقلاب بر سه پايه محكم يعني اسلام، مردم و علماي دين استوار بود و به همين دليل توانست هويت و اصالت را به امت اسلام برگرداند.
القپانچي افزود وجود يك رهبر بزرگ، يك ملت بزرگ، و يك پيام بزرگ باعث تحقق اين پيروزي براي اسلام شد.
وي، انقلاب اسلامي ايران را مهمترين و بارزترين رويداد در منطقه و جهان در طول قرن بيستم ميلادي ذكر كرد كه توانست با اين حركت عظيم شكوه اسلام را به آن برگرداند.
امام جمعه نجف اشرف اضافه كرد انقلاب اسلامي ايران از روز نخست با توطئه هاي بسياري مواجه بود و مورد هجمه هاي خصمانه زيادي قرار گرفت اما به خاطر حكمت و شجاعت رهبرش و حمايت مردم از او، همه اين فرصت ها را از دشمنان گرفت و اجازه نداد اهدافشان تحقق يابد.
وي گفت امروز بعد از چهل سال از انقلاب اسلامي، مصاديق موفقيت و پيروزي در بسياري از زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، علمي، فكري و فرهنگي را در كشور ايران شاهد هستيم.
القپانچي افزود: اين دستاوردهاي بزرگ جز با وجود اراده هاي قوي و نيت هاي صادق و مخلص امكان پذير نمي بود.
وي با اشاره به سي و نهمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت اين روزها ملت ايران و بسياري از ملتهاي ديگر جهان اسلام، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني را جشن مي گيرند، انقلابي كه حكومت محمدرضا پهلوي را ساقط كرد و نظام سياسي اسلامي مبتني بر عدالت و آزادي در چهارچوب ارزش ها و اصول دين اسلام و نيز ارزش‌هاي ملي ايران برپا كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران