از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق
از سوی موسسه شهید محمدباقر صدر برگزار شد؛

بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در عراق

مراسم بزرگداشت سی ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کربلا و بغداد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ابتداي اين مراسم كه در كربلا برگزار شد؛ شيخ محمد اسدي مدير موسسه شهيد محمدباقر صدر طي سخناني از امام خميني بعنوان احياگر اسلام ياد كرد.
سپس حجت الاسلام سيد هاشم حيدري از خطباي بزرگ كربلا و مدافعين انقلاب اسلامي پيرامون امام خميني و انقلاب اسلامي و نقش رهبري و مردم در پيروزي و استمرار آن سخنراني كرد .
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا نيز طي سخناني در اين آيين، ضمن تبريك ايام دهه فجر و نيز پيروزي هاي مردم عراق عليه داعش و توطئه هاي برخي كشورهاي منطقه و امريكا در تجزيه اين كشور، استمرار اين پيروزيها را در پناه وحدت مردم و اطاعت از مرجعيت دانست.
ميرمسعود حسينيان در ادامه پيرامون نتايج و ثمرات انقلاب اسلامي و رشد و توسعه جمهوري اسلامي در زمينه هاي مختلف سياسي، علمي، اقتصادي و نظامي سخن گفت ودر پايان از ملت ودولت عراق در پذيرايي از زوار ايراني سپاسگزاري كرد.
اين مراسم در استاديوم ورزشي كربلا و با حضور اقشار مختلف مردم، نيروهاي انقلابي، فرماندهان واعضاي گروههاي جهادي، شيوخ عشاير و مسوولان محلي برگزار شد.
بنابراين گزارش، 'ايرج مسجدي' روز جمعه در جمع خانواده هاي ايراني مقيم بغداد افزود جمهوري اسلامي ايران با يك هيات بزرگ اقتصادي به سرپرستي وزير خارجه كشورمان در چند روز آينده در كنفرانس بازسازي عراق كه قرار است در كويت برگزار شود شركت و از همان جا، طرح مشاركت جدي در سازندگي و بازسازي اين كشور را آغاز مي كند.
به گفته وي، بعد از موفقيت هايي كه در جنگ با داعش و برقراري ثبات و امنيت در عراق با برادران عراقي داشتيم اكنون جمهوري اسلامي ايران براي اقدام بزرگتر يعني سازندگي عراق و بازسازي مناطق جنگزده اين كشور آماده مي شود.
مسجدي خاطر نشان ساخت كه امروز انقلاب اسلامي ايران در حالي وارد چهلمين سال پيروزي خود مي شود كه از يك نهال نوشكفته تبديل به يك درخت تنومند شده است.
وي تاكيد كرد كه دستاوردها و پيروزي هاي انقلاب اسلامي ايران به بركت خون شهيدان، ايستادگي و حمايت مردم ايران، رهبري امام راحل و بعد از ايشان رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري، تلاش خدمتگزاران اين انقلاب و جانبازي رزمندگان اسلام تحقق يافته است.
مسجدي گفت كه جمهوري اسلامي ايران امروز تبديل به يك كشور توسعه يافته شده كه داراي امنيت خوب و روابط سياسي و اقتصادي گسترده با كشورهاي مختلف منطقه و جهان است.
وي در اين مراسم كه سيد عمار حكيم رهبر جريان حكمت ملي عراق حضور داشت، رابطه بين جمهوري اسلامي ايران و عراق را مهم ارزيابي كرد.
مسجدي گفت جمهوري اسلامي ايران مفتخر است كه همواره حامي دولت و ملت عراق از زمان سقوط رژيم صدام تا به امروز بوده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق تاكيد كرد كه خوشحاليم كه شاهد پيروزي هاي و موفقيت هاي دولت و مردم عراق بر داعش و برقراري امنيت در اين كشور هستيم و ما در مرحله بازسازي نيز اين كشور را تنها نخواهيم گذاشت.
عمار حكيم: امام خميني يك انقلابي شجاع و با بصيرت و درعين حال معتدل و ميانه‌رو بود
اين گزارش مي افزايد: 'سيد عمار حكيم' در اين نشست درباره درباره ابعاد مختلف شخصيت امام (ره) و نيز رهبري داهيانه مقام معظم رهبري و ويژگي هاي منحصر به فرد انقلاب اسلامي ايران سخن گفت.
وي گفت كه بحث درباره انقلاب اسلامي با نام و شخصيت امام راحل گره خورده است و بدون بررسي شخصيت امام (ره)، انقلاب اسلامي را نمي توان شناخت و براي همين اين انقلاب در سراسر جهان با نام امام خميني (ره) شناخته مي شود.
وي،معنويت و ارتباط با خدا، حكمت و ژرف نگري، فقاهت، واقع نگري، صراحت و شجاعت را از شاخصه هاي بارز امام (ره) ذكر كرد كه باعث شد در مراحل حساس تصميم گيري هاي شجاعانه ايشان، تغييري در رويكرد انقلاب بدهد.
سيدعمار حكيم گفت كه امام راحل ديدگاه روشني براي اداره حكومت داشت و طرح ولايت فقيه يك نظريه اسلامي همه جانبه است كه توسط ايشان مطرح و به اجرا در آمد.
وي مردمي بودن را از شاخصه هاي برجسته امام (ره) عنوان كرد و گفت كه هيچگاه امام رابطه خود را با مردم قطع نكرد و در مناسبت هاي مختلقف به رغم كهولت سن اصرار داشتند كه مستقيم با مردم سخن بكويند.
وي استكبار ستيزي را از ديگر شاخصه هاي امام خميني (ره) ذكر كرد و گفت كه ايشان با اين منش در برابر استكبار جهاني ايستاد ومقاومت كرد و از انها نترسيد و باعث شد تا اين فرهنگ جديد در بين ملت هاي جهان نهادينه شود.
اهتمام ويژه به مسائل جهان اسلام از جمله مسئله فلسطين و عراق و ديگر قضاياي ملت هاي مظلوم جهان از ديگر شاخصه هاي امام راحل، به گفته سيد عمار حكيم بوده است.
به گفته وي، امام خميني (ره) معتدل و ميانه رو بود و فهم و درك او از مباني اسلامي مبتني بر اعتدال بود و اعتدال همواره در فتاوا و مواضع ايشان ديده مي شد و اين اعتدال را از مكتب اهل بيت (ع) آموخته بود.
وي ادامه داد كه امام راحل با اعتدال بين مدنيت و دين پيوند برقرار كرد و بر هر دو اعتقاد داشت.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي از شخصيت امام راحل متاثر شده است گفت كه انقلاب ايران يك انقلاب اسلامي است و مبناي اسلامي در آن نقش اساسي دارد و در عين حال يك انقلاب مردمي و فراگير است.
سيد عمار حكيم افزود كه اين يك انقلاب مسالمت آميز بود و امام (ره) اصرار داشتند كه جواب گلوله و تانك و توپ با گل داده شود و مردم هم با شاخه هاي گل مي رفتند جلو گلوله سينه سپر كنند. وي ادامه داد كه در همان موقع برخي از شخصيت هاي مخلص انقلاب نظر به كار مسلحانه داشتند اما امام راحل اصرار بر مسالمت آميز بودن انقلاب داشتند.
سيد عمار حكيم تاكيد كرد كه انقلاب اسلامي ايران با ديدگاه حكومتي جديد مبتني بر نظريه ولايت فقيه توانسته است موفقيت هاي بزرگي در عرصه هاي مختلف كسب كند.
به گفته وي، انقلابي اسلامي ايران يك انقلاب فراگير بود و توانسته است كه در جنبه هاي معنوي فرهنگسازي كند و در عين وقت نيز در ابعاد مادي پيشرفت هاي چشمگري داشته باشد.
سيد عمار حكيم ادامه داد كه انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب آرماني بود كه توانست يك فرهنگ جديد را نهاديه كند به نحوي كه نه تنها مسوول خود بلكه بلكه مسول هر مظلوم در جهان باشد و قضيه فلسطين از مصاديق آن است.
اين رهبر سياسي برجسته عراق تاكيد كرد كه اگر انقلاب اسلامي ايران نبود امروز مساله فلسطين به فراموشي سپرده مي شد.
به گفته وي، در مقابل تصميم دولت آمريكا به انتقال سفارت خود به قدس شريف فقط ايران و دوستان انقلاب اسلامي ايران ايستاده اند و ديگران در همان آغاز چند تا بيانيه دادند و بعد كل قضيه را به فراموشي سپردند.
وي ادامه داد كه بعد از رحلت امام (ره) اگر ايران اسلامي با يك رهبري ويژه و شاخصه هاي استثنايي روبه رو نمي شد حتما اين انقلاب تضعيف مي شد ولي حضور شخصيت فرزانه اي مانند آيت الله خامنه اي توانست تمام شاخصه هاي انقلاب اسلامي ايران را حفظ و تجديد كند.
سيد عمار حكيم افزود كه امام خامنه اي توانستند علاوه بر حراست از آرمان هاي امام (ره) توانستند يك تجدد را در انقلاب وارد كنند و مبتني بر شرايط داخلي و خارجي ايران، انقلاب اسلامي را به روز كنند.
وي خاطر نشان ساخت كه انقلاب اسلامي همواره با چالش هاي فشارها و محاصره هاي خارجي مواجه بوده و همواره اين محاصره ها به شكل هاي مختلف بوده است ولي با حمايت مردم ايران از انقلاب خود، جمهوري اسلامي ايران توانسته است كه اين فشارها را از چالش به فرصت تبديل كند.
اين رهبر سياسي عراقي كه سال هاي طولاني از عمر خود را در ايران سپري كرده است گفت كه انقلاب اسلامي ايران بعد از 39 سال و با گذشت چند نسل همچنان روحيه انقلابي خود را حفظ كرده و اين يكي از دستاوردهاي رهبري مقام معظم رهبري و ويژگي هاي اين نظام است.
وي رابطه ايران و عراق را در باور امام (ره) و مقام معظم رهبري مهم ارزيابي كرد و گفت كه رابطه امام و رهبري با عراق رابطه اي ويژه است و ما نداريم كشوري كه رهبرانش همانند جمهوري اسلامي ايران در اين كشور (عراق) زندگي كرده و از نزديك برخورد طولاني با مسائل آن داشته باشند.
وي تاكيد كرد كه امام (ره) و مقام معظم رهبري فهم عميقي از عراق و قضاياي آن داشته و دارند زيرا امام 15 سال از سال هاي تبعيد را در عراق سپري كردند و مقام معظم رهبري هم سال هاي طولاني در عراق زندگي كرده اند.
وي ادامه داد كه چالش امنيتي در عراق بر ايران هم منعكس مي شود و مشكل براي ايران، مشكل براي عراق است، سرنوشت اين دو كشور به هم گره خورده است. وي تاكيد كر د كه در طول 14 سال گذشته همواره ايران مهمترين و قوي ترين و جدي ترين حامي عراق در صحنه هاي سياسي وامنيتي و جنگ با داعش بوده و در مرحله آباداني و فضاي جديدي كه در عراق ايجاد شده، جمهوري اسلامي ايران هم حضور خود را بايد داشته باشد.
اين رهبر سياسي عراق انقلاب اسلامي ايران را متعلق به همه ملت هاي مسلمان و جهان دانست و گفت كه همه به اين انقلاب اسلامي مفتخريم و اين انقلاب تنها مخصوص ملت ايران نيست بلكه متعلق به همه مستضعفان جهان و ملت هاي مسلمان است.
وي در خصوص بحث صدور انقلاب اسلامي ايران به ديگر كشورها گفت كه برخي ها به عمد دم از صدور انقلاب اسلامي مي زنند در حالي كه مسئله صدور انقلاب نيست بلكه آرمان سازي و فرهنگ سازي و ايجاد فضا براي اين آرمانها است.
به گفته وي، ملت هاي ديگر جهان وقتي اين آرمان ها را مي بينند، به آن دلبسته مي شوند و اين امر هرگز به معني دخالت در امور ديگران يا صدور دخالت نيست بلكه بحث آرمانها است.




نظرات کاربران