سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد سفر به عتبات عالیات تسهیل شد

سفر به عتبات عالیات تسهیل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام از بهره‌برداری ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و گفت: با چهارخطه کردن بخش‌های دیگری از بزرگراه ایلام- مهران و دهلران- اندیمشک سفر زوار عتبات عالیات تسهیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ساخت وتوسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل كشور نوشت: صبح پنج شنبه با حضور معاون اول رييس جمهور و معاون وزير راه و شهرسازي در استان ايلام تقاطع غيرهمسطح ارغوان، به بخش‌هاي ديگري از بزرگراه ايلام- مهران و دهلران- انديمشك به بهره‌بردراي رسيد و عمليات بهسازي و آسفالت ۵۶ كيلومتر از راه‌هاي روستايي استان انجام شد.
خيراله خادمي بزرگراه ايلام- مهران را اصلي‌ترين مسير اربعين براي سفر به عتبات عاليات دانست و عنوان كرد: اين مسير به دليل موقعيت خاص خود روزانه پذيراي خيل عظيم مشتاقان زيارت كربلاي معلا است به همين دليل با چهارخطه كردن اين مسير علاوه بر كاهش ترافيك، ايمني مسير نيز افزايش مي‌يابد و از ميزان تصادفات نيز تا حد چشمگيري كاسته خواهد شد.
وي افزود: بزرگراه ايلام- مهران-پايانه مرزي به طول ۱۲۰ كيلومتر است كه از ايلام- مهدي‌آباد- سه راهي جندالله كنجانچم به طول ۳۵ كيلومتر به بزرگراه تبديل شد كه به دليل پيچ‌هاي تند در گذشته موجب بروز حوادث رانندگي فراواني بود.
معاون وزير راه و شهرسازي از بهره‌برداري ۱۶ كيلومتر ديگر اين محور از سد شهيد آل اسحاق تا ورودي شهر مهران خبر داد و خاطرنشان كرد: عمليات چهارخطه كردن بخش‌هاي باقيمانده نيز به سرعت در حال انجام است.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه از بهره‌برداري ۶ كيلومتر از مسير دهلران- انديمشك خبر داد و افزود: اين محور ۳۰ كيلومتر است و عمليات چهارخطه كردن ۱۲ كيلومتر آن در دست اقدام است كه امروز شاهد بهره‌برداري از ۶ كيلومتر از آن هستيم.
وي در خصوص عمليات اجرايي باقيمانده مسير اظهار كرد: عمليات اجرايي ۶ كيلومتر ديگر نيز با پيشرفت فيزيكي ۷۷ درصد در حال انجام است و مناقصه باقيمانده قطعات نيز تا پايان سال برگزار مي‌شود.
بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح ارغوان در ورودي شهر ايلام از ديگر دستاورد‌هاي اين سفر بود كه لازم به ذكر است: اين تقاطع به منظور توزيع ترافيك در محور‌هاي ديگر، ارتقا ايمني، تقسيم ترافيك درون شهر و برون شهري احداث شده است و با توجه به قرار گرفتن در مسير اصلي سفر زوار موجب هدايت ترافيك به خارج از شهر ايلام مي‌شود.
خادمي يادآور شد: اين تقاطع به طول ۳ كيلومتر و داراي دو پل بزرگ به طول‌هاي ۱۴۰ و ۷۵ متر است كه اولي داراي دو دهانه ۲۰ متري و پنج دهانه ۲۵ متري است و ديگري داراي سه دهانه ۲۵ متري است.
معاون وزير راه وشهرسازي بهسازي و آسفالت ۵۶ كيلومتر از راه‌هاي روستايي در استان ايلام را مهم ارزيابي كرد و گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از راه‌هاي روستايي استان ايلام بهسازي و آسفالت شده است و در سالجاري ۱۳ پروژه روستايي به طول ۵۶ كيلومتر با اعتباري بالغ بر ۹۰ ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد.


| شناسه مطلب: 73343




مرز مهران عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران