استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد

استاندار ایلام: احداث فرودگاه در مهران ضرورت راهبردی دارد

استاندار ایلام گفت: با توجه به مهیا بودن زیرساخت های موجود و مسائل راهبردی به خصوص میزبانی و تردد زائران احداث فرودگاه در شهر مرزی مهران ضرورت و دارای توجیه است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، قاسم سليماني دشتكي در ديدار با جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات اظهار كرد: تردد ميليوني زائران حسيني(ع) از استان ايلام و شهر مرزي مهران در ايام اربعين هر سال باعث شده تا اين استان و به خصوص مرز مهران از موقعيت و اهميت مواصلاتي خاصي برخوردار شود، اين عنايت خداوند متعال است كه هر سال به موج جمعيت زائراافزوده مي شود.
استاندار ايلام با اشاره به افزايش سال به سال زائران عتبات عاليات عراق كه عمدئا از مرز مهران تردد مي كنند گفت: راه اندازي باند پروازي در شهرستان مرزي مهران ضروري است.
وي افزود: در سال هاي 91 و 92 حدود 50 هزار نفر زائر از مرز مهران به عتبات عاليات تردد داشتند اما با تكميل زيرساخت ها و مزيت هايي چون كوتاهي مسافت سفر به عتبات عاليات از اين مرز هرسال به موج جمعيت زائران حسيني(ع) افزوده شد.
استاندار ايلام با اشاره به عزم دولت در تكميل زيرساخت هاي مهران در ايام اربعين تاكيد كرد: در برگزاري اربعين امسال با آمادگي كامل از زائران حسيني استقبال و ميزباني شد و در جريان بازديدهاي ميداني از پروژه هاي در دست اجراي استان در موارد لازم به استقبال دستور لازم براي رفع نواقص و تامين نيازها اقدام هاي لازم انجام شد.
سليماني دشتكي يادآور شد: با تلاش ها و اقدام هاي انجام شده در خصوص جذب اعتبارها، پيمانكاران در فرصت محدودي كه تا اربعين باقي مانده بود به صورت سه شيفت و با جديت تلاش كردند تا پروژه هاي حساس را تا قبل از اوج تردد زائران تكميل كنند و تحولي اساسي در زيرساخت هاي راه در مسير ايلام - مهران ايجاد شد.
وي گفت: هماهنگي خوب ساختاري، وحدت موجود، همكاري خوب ميان نيروهاي نظامي و انتظامي در ايام اربعين امسال بسيار مطلوب بود كه جاي قدراني دارد.
وي خواستار موافغقت و اقدام همه دستگاه هاي مرتبط و مجري براي ساخت فرودگاه در مهران شد و اضافه كرد: با توجه به مهيا بودن زيرساخت هاي موجود در ايام اربعين در مهران احداث اين فرودگا ه از اولويت هاي ضروري استان است. استاندار ايلام بر باز شدن مرز چيلات دهلران نيز تاكيد كرد و افزود: مرز چيلات مزيت بسيار خوبي است تا از اين طريق هم زائران با آرامش راهي زيارت شوند و هم مسئولان در استان و كشور بهتر اين مهم را مديريت كنند. سليماني يادآور شد: همه بايد تلاش كنند تا طرف عراقي نيز زيرساخت ها ديده و به جمع بندي برسد و اين مرز هرچه زودتر عملياتي شود.
وي همچنين بر احداث و ايجاد مجتمع مشاركتي براي زائران در آنسوي مرز با همكاري ستاد عتبات عاليات تاكيد كرد وخواستار استفاده از ظرفيت هاي مردمي در بحث اربعين در استان شد.
مرز بين المللي مهران در 105 كيلومتري مركز استان ايلام به عنوان محور كانوني تردد زائران عتبات عاليات عراق در جريان تردد زائران اربعين حسيني مرز بين المللي مهران به عنوان قدمگاه زائران پذيراي خيل عظيمي از زائران عزادار است. با وجود فعال شدن خروجي هاي مرزي استان خوزستان، بيش از 50 درصد زائران اربعين حسيني اخير مرز بين المللي مهران را براي زيارت عتبات عاليات و حضور در راهپيمايي بزرگ اربعين انتخاب كرده و از اين مرز به كشور عراق تردد كردند.
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 87273




مرز مهران عتبات



نظرات کاربران