ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند

ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین آسیب‌شناسی شوند

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: لازم است فعالیت ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی همدان آسیب شناسی شوند تا در سال‌های بعد با رونق بیشتری برپا شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله غياث الدين طه محمدي با حضور در همايش تجليل از ايستگاه‌هاي صلواتي و خادمان اربعين حسيني همدان با قدرداني از فعاليت ستاد مردمي خدمتگزاران اربعين حسيني استان همدان اظهار داشت: واقعاً چنين اقدامي در استان براي ايجاد هماهنگي و‌پرهيز از موازي كاري در خدمت رساني به زايران اربعين حسيني لازم بود.
وي افزود: ده‌ها سال است كه مراسم اربعين حسيني برگزار مي‌شود اما همراه با اين خيزيش، ايثار و فداكاري نبود و ما تنها در كتاب‌ها مي‌خوانديم كه از علايم مومن زيارت اربعين است.
امام جمعه همدان با تاكيد براينكه خداوند متعال در قلوب مومنين حرارتي از عشق به امام حسين عليه السلام ايجاد كرده است بيان كرد: ما در هيچ جاي دنيا و در هيچ ديني، اجتماع با شكوهي همچون اربعين حسيني كه به دست شيعيان رخ مي‌دهد.
وي تصريح كرد: در اين چند سال علاوه بر ما كه در همسايگي كشور عراق قرار داريم مسلماناني از ديگر كشورها نير مسافت طولاني را طي كرده و بدون هيچ چشم داشت و انتظاري ميهمان ما مي‌شوند تا به زيارت امام حسين (ع) مشرف شوند.
محمدي عنوان كرد: پذيرايي از زائران در عراق كاري مرسوم است اما پذيرايي از زايران در ايران كار جديدي بود كه خوشبختانه امروز پس از گذشت چند سال، بيش از عراق رونق گرفته است.
وي تاكيد كرد: خدمتگزاران زائران اربعين حسيني كه چنين سنتي را پايه ريزي كرده‌اند بدانند تا زمانيكه زيارت اربعين برپا بوده و موكب‌ها از زايران پذيرايي مي‌كنند در ثواب اين برنامه عظيم شريك هستند.
نماينده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز كرد: بايد خدا را شاكر باشيم كه به ما توفيق خدمتگزاري به زايران اباعبدالله الحسين (ع) عنايت كرده و اجازه داده است ما در اين ثواب و سنت حسنه سهيم باشيم.
وي با اشاره به احاديث مربوط به عظمت زيارت اربعين تصريح كرد: بايد امروز فعاليت ايستگاه‌هاي صلواتي آسيب شناسي شود تا ضعف‌ها و كاستي‌هاي آنها بر طرف شود و بازدهي خدمات افزايش يابد.
امام جمعه همدان بيان كرد: اميدوارم بتوانيم ايستگاه‌هاي صلواتي خود را پر رونق تر از گذشته در سطح استان برپا كنيم چرا كه اين شور و عشق به امام حسين عليه السلام سبب هدايت و تحول بسياري از انسان‌ها مي‌شود.
وي با اشاره به زلزله كرمانشاه نيز گفت: لطف خدا بود كه اين اتفاقات با فاصله اندك ازپايان اربعين رخ داد تا مردم از خدمت‌ ايستگاه‌هاي خدمت‌رساني به زايران اربعين حسيني و خادمان آن بهره‌مند شوند و گرنه كسي نمي‌دانست در غير اين صورت چه اتفاقي براي آنها رخ مي‌داد.


| شناسه مطلب: 87274




همدان اربعين



نظرات کاربران