روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها روی پله صدم به امید هزارمین‌ها

روی پله صدم به امید هزارمین‌ها

مجله علمی ـ ترویجی «میقات حج» در راستاى اهداف خود مبنى بر اشاعه و ترویج فرهنگ حج، فعالیتش را از سال ۱۳۷۱ آغاز و هم اکنون به پله صدم رسیده است. این فصلنامه که به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر می‌­ شود، تاکنون هزار و سی و هشت مقاله را به چاپ رسانده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يكصدمين شماره فصلنامه ميقات حج، نشريه اي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، تاريخي در حوزه حج با مجوز علمي و ترويجي و به مدير مسئولي حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شد.
مجله علمي ـ ترويجي «ميقات حج» در راستاى اهداف خود مبنى بر اشاعه و ترويج فرهنگ حج، فعاليتش را از سال ۱۳۷۱ آغاز و هم اكنون به پله صدم رسيده است. اين فصلنامه كه به صاحب امتيازي نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر مي‌­ شود، تاكنون هزار و سي و هشت مقاله را به چاپ رسانده است.
مطالعات و پژوهش­ هاى قديمي ترين فصلنامه پژوهشي حج در موضوعات: «اسرار و معارف حج»، «فقه حج»، «تاريخ و رجال»، «اماكن و آثار»، «حج در آينه ادب فارسي»، «نقد و معرفي كتاب هاي پيرامون حج»، «سفرنامه­‌هاي تراثي» انتشار مي يابد.
يكصدمين شماره فصلنامه ميقات حج، شامل گفتگو با اميرالحاج جمهوري اسلامي ايران، اذن ولي در حج كودك مميز، بررسي فقهي احراز عمل نايب در حج، حج و ارتقاي سرمايه اجتماعي جهان اسلام، اماكن منسوب به امام علي(ع) در حجاز، توصيف و بررسي مسجد و مزار عبدالله ابن عباس در طائف، زيارت در دائره المعارف اسلام، بررسي وضعيت اسكان حجاج در دوره هاي قاجار و پهلوي، حج گزار ايرانيان در دوره افشاريه و زنديه منتشر شده است.
در اين شماره حجج اسلام رسول جعفريان، احمد عابدي، سيد مهدي عليزاده موسوي، جواد محدثي، رضا مختاري، محمدمهدي معراجي، سيدجواد ورعي و محمدرضا هدايت پناه به عنوان هيأت تحريريه فعاليت داشته‌اند. حجت الاسلام علي ورسه اي نيز مديريت اجرايي اين نشريه را برعهده دارد.
براي مطالعه و مشاهده يكصد شماره مجله ميقات حج اينجا را كليك نماييد.




نظرات کاربران