برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد

برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه سوغات زائر در مشهد خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از مشهد مقدس، يوسف بيد خوري اظهار كرد: مقصد نخست زائران و گردشگران حرم مطهر رضوي بوده است و پس از گردشگري زيارتي، گردشگري‌هاي فرهنگي، طبيعي، سلامت، طبيعت‌گردي، بوم‌گردي، كشاورزي و مخاطب خاص خود را دارد.
وي در خصوص مراكز اقامتي و پذيرايي استان خبر داد و گفت: در استان ۲۱۵ هتل، ۳۱۷ هتل‌آپارتمان، ۳۹۰ مهمان‌پذير، ۶۴۵ خانه مسافر، ۹۶ مجتمع پذيرايي، ۵۶ مجتمع گردشگري، ۱۰ سفره‌خانه سنتي و ۲۱۵ مورد انواع تأسيسات گردشگري فعال است و از ۷۵ كشور گردشگر به خراسان رضوي به‌خصوص مشهدالرضا (ع) داريم.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي، اضافه كرد: اين ستاد نظارت كامل را بر ۱۲ كميته فعال طرح نوروزي را دارد و در ايام نوروز ۹۷ و در كميته اسكان نظارت بر واحدهاي اقامتي را به دو شكل محسوس و نامحسوس توسط ۳۰ بازرس و اكيپ نظارتي در سطح استان داريم كه ۲۰ اكيپ آن در مشهد هستند.
وي افزود: پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در مبادي ورودي مشهد در سه مسير نيشابور، چناران و فريمان فعال‌شده است تا پاسخگوي زائران و مسافران نوروزي باشند و نقشه راه، بروشور و ديگر ملزومات را در اختيارشان قرار مي‌دهند.
وي ادامه داد: خدمات سفر در قالب پنجره واحد و توسط سامانه مديريت يكپارچه و هوشمند راهبردهاي توسعه گردشگري ايران به نشاني اينترنتي www.irtss.ir ارائه مي‌شود و درخواست‌هاي مردمي بايد از طريق اين سامانه اعلام شود و تمامي اطلاعات لازم و موردنياز مردم هم در اين سامانه بارگذاري شده است.
وي با اشاره به اينكه كميته نظارت بر سرويس‌هاي بهداشتي و نمازخانه‌هاي بين‌راهي از ۵ ماه قبل فعال‌شده است، بيان كرد: اين كميته جلسات متعددي را داشته و نظارت‌هاي ميداني را صورت داده و گزارشات آن ارسال‌شده تا شاهد كمترين مشكل در نوروز ۹۷ باشيم و برنامه‌هاي طرح نوروزي از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردين‌ماه سال آينده ارائه مي‌شود.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي ادامه داد: در حوزه سوغات زائر نمايشگاه تخصصي سوغات و صنايع‌دستي استان از ۴ تا ۱۱ فروردين ۹۷ در نمايشگاه بين‌المللي مشهد برگزار مي‌شود و هم‌زمان با اين نمايشگاه هم برپايي نمايشگاه نوروزگاه را در همين مكان خواهيم داشت و اختتاميه اين رويداد هم‌زمان با ميلاد فرخنده امام علي (ع) با حضور مسئولان كشوري، استاني و شهري برگزار مي‌شود.


| شناسه مطلب: 87318




مشهد سوغات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران