زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت

زائران رضوی و لذت همنشینی با قرآن در جوار عترت

اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۸ اسفند‌ماه سال جاری میزبانی می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اداره علوم قرآني آستان قدس رضوي با برنامه‌هاي متنوع قرآني از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زماني ۱۲ الي ۱۸ اسفند‌ماه سال جاري ميزباني مي‌كند.
ترتيل‌خواني روزانه بنابر اين گزارش، در طول ايام اين هفته هر روز بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌هاي قرآني با ترتيل‌خواني كلام الله مجيد در رواق امام‌ خميني(ره) ويژه عموم زائران آغاز مي‌شود كه تلاوت را سيدحجت ترحمي و عباس لطفي بر عهده دارند.
علاوه بر اين، محفل قرآني نوجوان ويژه عموم پنجشنبه اين هفته از ساعت ۱۷:۳۰ الي ۱۸:۳۰ در دارالقرآن‌الكريم با قرائت سيدابراهيم كاتبي و مصطفي ثابتي، قاريان و محمدحسين سرباززاده،‌ حافظ در نظر گرفته شده است.
محفل بانوان همچنين برگزاري محفل انس با قرآن در جوار عترت ويژه بانوان در دارالقرآن‌الكريم از ساعت روز جمعه، ۱۸ اسفندماه با اجراي سميه حاجي‌زاده و تلاوت مرضيه ميرزايي‌پور، مريم هاشمي و زهرا افخمي،‌ قاريان قرآن و همچنين اجراي گروه تواشيح اقليم‌الرضا(ع) و ريحانةالنبي(ص) از ديگر اين برنامه ها به شمار مي رود.
برگزاري كارگاه مهدالرضا(ع) ويژه كودكان ۵ الي ۱۰ سال دختر و ۵ تا ۷ سال پسر، هر روز از ساعت ۸ الي ۱۳ و ۱۳ الي نماز مغرب در رواق حضرت زهرا(س) و از ساعت ۸ الي ۱۳ و ۱۶ الي ۲۰ در دارالقرآن‌الكريم از ديگر اين برنامه ها محسوب مي‌شود.
همچنين، تشكيل كارگاه‌ها، جلسات، نشست‌ها و كلاس‌هاي آموزشي قرائت و حفظ قرآن ويژه آقايان در رده‌هاي سني مختلف در رشته‌هاي قرائت، تجويد، ترتيل، حفظ، تفسير و حديث و تصحيح قرائت قرآن و اذكار نماز در روزهاي مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ايوان ولي‌عصر و ضلع غربي صحن جامع رضوي نمونه ديگري از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است. مسابقات قرآن برگزاري مسابقات قرآني از جمله «آفتاب طوس» ويژه كاركنان جلسه آموزشي مسجد اداره مركزي آستان قدس رضوي صبح‌هاي پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسماني» ويژه جنگ قرآني كودك و نوجوان در دارالقرآن‌الكريم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «از قرآن بپرس» ويژه نوجوانان، مسابقات «در محضر قرآن»، «شكوه هشتم»، و «در حريم نور» ويژه عموم و مسابقه «ريحانةالنبي(س)» ويژه محافل قرآني بانوان از ديگر اين برنامه‌ها به شمار مي‌رود. برنامه‌هاي قرآني زائران غيرايراني گفتني است، تلاوت روزانه يك صفحه قرآن ويژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق كوثر با حضور آقايان سعادتي و ترتيل خواني دو صفحه در رواق دارالرحمة ويژه تركي و آذري‌زبانان توسط آقايان اسماعيل‌پناه، همرنگ، زينالزاده و اطاعتي از ديگر برنامه‌هاي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي در اين هفته محسوب مي‌شود.


| شناسه مطلب: 87473




قرآن امام رضا



نظرات کاربران