نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است

نقش زنان در واقعه عاشورا نقشی پر رنگ است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران حسینی در صحن مطهر حرم امام حسین با اشاره به نقش تاریخ ساز زنان در واقعه عاشورا گفتند که تاریخ، فداکاری ها و از جان گذشتگی زنان در حادثه عاشورا را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين پور موسوي با اشاره به نقش پر رنگ و حضور زنان در واقعه عاشورا، گفت: كه زنان هم قبل از عاشورا، هم در واقعه عاشورا و هم بعد از واقعه عاشورا نقش پر رنگي در واقعه عاشورا و تداوم آرمان هاي قيام امام حسين(ع) داشتند. قبل از واقعه عاشورا زناني مانند ماريه بنت سعد، طَوعه‌ و دُلْهُم همسر زُهَير حضور پر رنگ داشتند. در واقعه عاشورا نيز زناني چون ام خلف همسر مسلم بن عوسجه، ام وهب و هانيه نوعروس وهب كه ضمن فداكاري و جانفشاني ها در راه قيام امام حسين(ع) از شهداي كربلا شدند. بعد از واقعه عاشورا نيز شير زناني مانند حضرت زينب(س)، ام كلثوم، فاطمه بنت حسين، همسر خولي، حضرت ام البنين، رباب و ليلا نقش بي بديلي در تدارم آرمان هاي قيام عاشورا داشتند.
وي در ادامه با بر شمردن اقسام شجاعت، زنان حاضر در واقعه عاشورا و به خصوص حضرت زينب(س) را پيروز اين سه ميدان ناميدند و اذعان كردند كه نخستين قسم شجاعت، شجاعت در مقابل هوا و هوس است كه شب زنده داري هاي حضرت زينب در اوج مصيبت نشان دهنده روح بلند و شجاعت اين بانوي بزرگوار است. دومين قسم شجاعت، شجاعت در برابر دشمنان است كه حضرت زينب در اين عرصه بي نظير بودند و صراحت بيان وي در مقابل طعنه هاي عبيدالله ابن زياد و يزيد هيچ شباهت به كلام يك اسير نداشت و انسان را به ياد جمله معروف امام علي(ع) در مقابل معاويه مي اندازد كه فرمودند: وَ مَا لِلطُّلَقَاءِ وَ أَبْنَاءِ الطُّلَقَاءِ.
سومين قسم شجاعت، شجاعت در مقابل جزر و مدّ امواج زندگي و پستي و بلندي ها و مصائب آن است كه حضرت در اين زمينه نيز حضرت زينب(س) به نقطه اي از صبر رسيدند كه امام زمان(عجّ) در ناحيه مقدسه درباره ايشان فرمودند:" براستي ملائكه آسمان ها از صبر تو به شگفت آمدند."




نظرات کاربران