هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین

هشدار مفتی اعظم قزاقستان در مورد ترویج افراطی گری به نام دین

مفتی اعظم قزاقستان گفت: گروه های افراطی مختلف در اغلب موارد از شعارهای دینی برای اهداف شوم خود استفاده می کنند و نباید مناقشات پیش آمده در سال های اخیر در کشورهای همجوار را به اسلام ربط داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «سريكباي كاژي اوراز» مفتي اعظم قزاقستان، امروز طي سخناني در همايش علماي مسلمان اورآسيا در آستانه در مورد ترويج افراطي گري به نام دين هشدار داد و گفت: گروه هاي افراطي مختلف در اغلب موارد از شعارهاي ديني براي اهداف شوم خود استفاده مي كنند و نبايد مناقشات پيش آمده در سال هاي اخير در كشورهاي همجوار را به اسلام ربط داد.
مفتي اعظم قزاقستان بر ضرورت وحدت معنوي مسلمانان اين منطقه و تدوين نظريه خاص براي تحقق اين مهم تاكيد كرد.
وي افزود:در حال حاضر شاهد سوء استفاده از دين از سوي گروه هاي افراطي و مخرب و ترويج افكار منفي در ميان جوانان هستيم.
سريكباي كاژي اوراز گفت: در عين حال،روشن است كه دين به عنوان مولفه اصلي معنويت نمي تواند در خارج ازجريانات اجتماعي و سياسي جامعه قرار گيرد و پيشرفت ملت و دولت فقط در صورت برقراري صلح و آرامش در كشور امكان پذير خواهد بود.
وي افزود: براي مقابله با چالش ها و افراطي گري ديني در گستره اورآسيا نياز به تدوين نظريه وحدت معنوي مسلمانان اورآسيا است و اين نظريه بايد شامل گفتمان گسترده براي ايجاد ساز و كارهاي جديد امنيت و توسعه مبتني بر تحمل پذيري و همكاري و حسن تفاهم شود.
مفتي اعظم قزاقستان گفت: تلاش براي حفظ تماميت ارضي ،حسن همجواري كشورها و همكاري هاي بين اديان و اقوام مي تواند جزو اين نظريه وحدت معنوي مسلمانان اورآسيا باشد.
به گفته وي امت اسلامي در حال حاضر براي ايستادگي در برابر چالش هاي جهاني بايد يكپارچه و متحد باشد و مشكلات موجود نيز بر مبناي گفتمان و با تكيه بر ارزش هاي ديني حل و فصل شود.
همايش سه روزه علماي مسلمان اورآسيا روز گذشته با حضور 30 نماينده ديني از 20 كشور اروپا و آسياي مركزي در آستانه پايتخت قزاقستان آغاز به كار كرد . در اين همايش همچنين تاسيس دبيرخانه علماي مسلمان اورآسيا براي فعاليت در راستاي ايجاد وحدت معنوي ميان مسلمانان پيشنهاد شد


| شناسه مطلب: 87478




اعظم قزاقستان



نظرات کاربران