فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷ فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷

فرصت دوباره برای ثبت نام حج ۹۷

پذیرش دارندگان اسناد حج تا ۳۰ دی ماه ۱۳۸۵ که تا کنون اطلاعات خود را در سامانه حج ثبت نکرده‌اند از امروز آغاز شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با آن كه ثبت نام در كاروان‌هاي حج از هشتم اسفندماه آغاز شده، اما سازمان حج و زيارت فرصت تازه‌اي براي آن دسته از وديعه‌گذاران در اولويت كه قبلا اطلاعات خود را تكميل نكرده‌اند، فراهم كرده تا از امروز شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با تكميل اطلاعات خود، كاروان مورد نظرشان را در سامانه‌ي reserve.haj.ir انتخاب و ثبت نام كنند.
زائران از زمان ثبت نام اوليه اينترنتي در اين سامانه تا ۷۲ ساعت كاري فرصت دارند به كاروان منتخب خود مراجعه و ثبت نامشان را قطعي كنند.
هزينه ثبت نام در كاروان‌هاي حج ۹۷ از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ هزار تومان است. سازمان حج و زيارت اعلام كرده بانك ملي، يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان به متقاضيان اين سفر مساعدت خواهد داشت كه با كسر آن و به اضافه سود بانكي، زائر مابه التفاوت آن هزينه را براي اين سفر پرداخت خواهد كرد.
پرداخت هزينه سفر حج ۹۷ در دو مرحله انجام مي‌شود كه در مرحله نخست اين مبلغ به حدود ۱۰ ميليون تومان مي‌رسد. زمان پرداخت باقي مانده اين پول را سازمان حج و زيارت اعلام خواهد كرد.
به گفته رييس اين سازمان، اعزام زائران به حج تمتع از ۲۶ تيرماه سال ۹۷ آغاز مي‌شود. نيمي از زائران با پروازهاي ايراني و نيمي ديگر با هواپيماي سعودي جابه جا خواهند شد.
هنوز سهميه قطعي ايران براي حج رسما اعلام نشده، اما رييس سازمان حج و زيارت پيشتر گفته بود سهميه ايران برابر با سال گذشته (بيش از ۸۲ هزار تن) است كه البته براي افزايش اين سهم تا ۹۰ هزار تن به عربستان درخواست داده شده است.


| شناسه مطلب: 87481




حج 97



نظرات کاربران