مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد مدیر جامعه‌الزهرا(س):

 مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد
مدیر جامعه‌الزهرا(س):

مسئله زیارت در فرهنگ شعیه جایگاه والایی دارد

مدیر جامعه‌الزهرا(س) گفت: ما در سفرهای زیارتی از جمله سفر اربعین حسینی و سفر راهیان نور به خود یادآور می‌شویم که بر سر پیمانی که با اهل بیت(ع) و شهدا بستیم، می‌مانیم و در همان مسیر حرکت می‌کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين «سيدمحمود مدني» روز يكشنبه در مراسم تجليل از خادمان كاروان هم پاي قافله(۳) كه همزمان با درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها) در تالار بيداري اسلامي اين مؤسسه علمي حوزوي برگزار شد، عنوان كرد: امروز در پايان خاطرات يك سفر و آغاز يك سفر ديگر هستيم و پرونده سفر اربعين را مي‌بنديم و صفحه اول سفر راهيان نور را مي‌گشاييم. سفر اربعين حسيني و راهيان نور هر دو در يك مسيرند
مدير جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها) افزود: سفر اربعين حسيني و سفر راهيان نور هر دو در يك مسيرند، يكي زيارت سيدالشهدا(عليه‌السلام) و ديگري زيارت شهدا است؛ يكي زيارت مستنصر است كه فرمودند «هل من ناصر ينصرني» و ديگري زيارت ناصر است كه ندا مي‌دهد «لبيك يا حسين».
حجت الاسلام و المسلمين مدني تصريح كرد: زيارت اربعين و زيارت راهيان نور هر دو از يك جنس هستند و ما خداوند را بر اين دو سفر شاكريم و توفيق سفري سرشار از موفقيت و بهره مندي را از خداوند مسئلت مي‌كنيم.
وي ضمن قدرداني از دست اندركاران كاروان هم پاي قافله ۳ به ارزيابي سفر زيارت معنوي اربعين حسيني اشاره كرد و يادآور شد: ما از همه شركت كنندگان سفر‌هاي زيارتي مي‌خواهيم كه در نظرسنجي‌ها شركت كنند تا بر اساس نظرات بانوان طلبه براي سفرهاي بعدي برنامه ريزي داشته باشيم. هدف از برگزاري سفرهاي زيارتي، آموزش و بهره‌برداري است
مدير جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها تصريح كرد: خاطرات سفرهاي زيارتي در ذهن ما باقي خواهد ماند و ما از خداوند متعال مي‌خواهيم كه بيشترين بهره برداري را از اردوي راهيان نور و ديگر اردوهاي زيارتي داشته باشيم.
حجت الاسلام و المسلمين مدني تأكيد كرد: سفرهاي ما در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها) سفر تفريحي نيست، گر چه تفريح هم در آن هست، اما عمده آن آموزش، عبرت و بهره برداري است.
وي در ادامه به نكات و آموزه‌هايي كه در طول سفرهاي زيارتي وجود دارد، اشاره كرد و گفت: مسئله زيارت اهل قبور و درگذشتگان در فرهنگ همه كشورها وجود دارد؛ حتي در كشورهايي كه مردگان خود را مي‌سوزانند، ياد گذشتگان خود را در مناسبت‌هاي مختلف زنده مي‌كنند.
مسئله زيارت در فرهنگ شعيه جايگاه والايي دارد
مدير جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها) بيان داشت: انسان‌ها به گذشته خود تعلق دارند و دوست دارند از گذشتگان خود ياد كنند و اين مسئله فطري است.
حجت الاسلام و المسلمين مدني گفت: همه مذاهب اسلامي مسئله زيارت به ويژه زيارت اولياي الهي را پذيرفتند و روايات زيادي در اين رابطه وجود دارد، اما حجم رواياتي كه ما راجع به زيارت داريم نسبت به ديگر مذاهب اسلامي، قابل مقايسه نيست.
وي افزود: موسوعه زيارات شيعه در چند جلد تدوين شده است و مسئله زيارت در فرهنگ شعيه جايگاه والايي دارد. ما در سفرهاي زيارتي با اهل بيت(ع) و شهدا تجديد بيعت مي‌كنيم
مدير جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌عليها) عنوان كرد: در مسئله زيارت نكات و درس‌هاي مهمي وجود دارد كه يكي از آنها توجه به مرگ است كه اين سفر آخرت بايد همواره در ياد ما باشد؛ درس دوم در مسئله زيارت، بقاي روح است يعني ممكن است جسم از بين برود، اما روح باقي مي‌ماند.
حجت الاسلام و المسلمين مدني، يكي ديگر از درس‌هاي زيارت را تجديد بيعت برشمرد و با اشاره به آيه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ از ميان مؤمنان مردانى‏ هستند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در انتظارند و هرگز عقيده خود را تبديل نكردند»، اظهار داشت: ما در سفرهاي زيارتي از جمله سفر اربعين حسيني و سفر راهيان نور به خود يادآور مي‌شويم كه بر سر پيماني كه با اهل بيت(عليهم‌السلام) و شهدا بستيم، مي‌مانيم و در همان مسير حركت مي‌كنيم.


| شناسه مطلب: 87502




زيارت



نظرات کاربران