تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع) تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع)

تصویری زیبا از حرم مطهر امام حسین (ع)

حرم امام حسین(ع) در کربلا روزانه شاهد زائران زیادی از داخل و خارج عراق می‌باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حرم امام حسين (ع) محل دفن امام حسين (ع)، شماري از بني‌هاشم و ياران امام در كربلاست كه در دهم محرم سال ۶۱ ق در مواجهه با سپاهيان عبيدالله بن زياد به شهادت رسيدند.
حرم امام حسين(عليه السلام)، به همراه حرم ابوالفضل العباس(عليه السلام) و فضاهاي پيرامون اين دو جايگاه، هسته مركزي شهر را تشكيل مي دهند.
ساختمان كنوني حرم از ساخته هاي دوره صفوي و عثماني و قاجار است. حرم مطهر از گنبدي بزرگ و مطلاّ تشكيل شده كه بر روي گنبد خانه اي وسيع و چندين رواق و يك مسجد بزرگ و صحني فراخ است كه تمامي اين مجموعه را در بر مي گيرد.
در زير گنبد، ضريح نقره اي و بزرگ و چند ضلعي قرار دارد كه قسمت عمده فضاي گنبدخانه را اشغال كرده و درون آن قبر مطهر امام حسين(عليه السلام) و دو فرزندش علي اصغر و علي اكبر جاي دارد. در سمت شرق ضريح مطهر حضرت، فضايي است كه در جنوب آن پنجره اي نقره اي قرار دارد. اينجا آرامگاه قسمت اعظم شهيدان واقعه كربلا است كه همگي آنان پيرامون آن پنجره و فضاهاي اطراف پراكنده و مدفون هستند.
در ادامه با ما همره باشيد تا تصويري از حرم مطهر امام حسين (ع) را مشاهده كنيد.


| شناسه مطلب: 87638




كربلا امام حسين



نظرات کاربران