امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است

امام موسی صدر الگوی وحدت اسلامی است

دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد که الگوی محور مقاومت همان الگوی امام موسی صدر، زیست مشترک و تعامل سازنده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام شيخ حسن شريفه دبيركل اوقاف مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان در نشستي با حضور اعضاي جنبش أمل لبنان تاكيد كرد كه «بهار عربي» تنها فتنه، نابودي و ويراني را به همراه داشته كه نمونه آن جنگ و كشتار در سوريه، عراق و يمن است.
شيخ شريفه افزود: ايران و برخي كشورهاي غير اسلامي مانند كره شمالي در محاصره و تحريم اقتصادي به سر مي‌برند و دليل آن مخالفت با سياست‌هاي كينه‌توزانه آمريكا در جهان است. اين سنت روزگار است كه اگر با آمريكا و اسرائيل دشمني داشته باشيم عليه امت اسلامي جنگ و فتنه انگيزي خواهند كرد.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران با آنكه در تحريم است اما همچنان با قوت و توان در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي و سياسي پيشرفت كرده است و در اين ميان آمريكا و اسرائيل از اين توسعه و پيشرفت متضرّر شده‌اند. ما آرزو داريم كه كشورهاي عربي و اسلامي را همانند ايران، عراق و سوريه قوي و با صلابت ببينيم.
دبيركل اوقاف مجلس اعلاي شيعيان لبنان اختلاف، چند دستگي و تفرقه را عامل اساسي ضعف و عقب ماندگي جهان اسلام دانسته و خاطر نشان كرد: بايستي به جاي آنكه ديگران را مسؤول مشكلات خود بدانيم، از خود بپرسيم كه تا كنون چه اقدامي را براي دوري از قوميت‌گرايي، اختلافات شديد و تلاش براي وحدت انجام داده‌ايم.
شيخ شريفه اظهار داشت: الگوي ما الگوي مقاومت است، الگوي امام موسي صدر است، الگوي زيست مشترك و تعامل سازنده است. از وحدت جريان‌هاي مقاومت در لبنان تنها آمريكا و اسرائيل خشمگين مي‌شود بنابراين در انتخابات فارغ از اختلافات جناحي، فردي، قبيله‌اي و قوميتي و گروهي بايد در مسير وحدت گام برداشت.
وي در پايان با اشاره به لزوم حمايت از خط مقاومت تاكيد كرد: تا پيش از امام موسي صدر ما در كجا بوديم و اكنون در كجا هستيم. بايد قدر اين تلاش‌ها را بدانيم. برخي درصددند تا به محور مقاومت آسيب رسانده و لبنان را در بحران‌ها و تاريكي جنگ‌ها غرق نمايند




نظرات کاربران