«حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج «حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج

«حجانه یک مسافر»؛ روایت‌گر دستاوردهای حج

کتاب «حجانه یک مسافر» با موضوع حج است که نویسنده در آن با زبانی ادبی و گیرا و با توصیفاتی بدیع و دلنشین، دستاورد نخستین سفر معنوی خود را شرح داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «حجانه يك مسافر» عنوان كتابي از نيك‌بخش حبيبي با موضوع حج است كه در آن نويسنده با زباني ادبي و گيرا و با توصيفاتي بديع و دلنشين، نخستين سفر معنوي خود را شرح داده است.
اين كتاب را مي‌توان دلنوشته‌هاي مسافري دانست كه مي‌كوشد رمز و رازهاي نهفته در حج، اين سفر عظيم معنوي را بيايد و سعي در شناخت و درك معاني و ابعاد مناسك آن دارد. او به گونه‌اي مكاشفه‌‌وار، تمامي مناسك حج را از آغاز تا پايان تبيين و خواننده را با خود همراه مي‌كند.
كتاب «حجانه يك مسافر» داراي دو فصل به نام‌هاي «حجانه مشعر» و «حجانه عرفات» است كه نويسنده در فصل اول كتاب، دريافت‌ها و مكاشفات معنوي خود درباره حج و مفاهيمي مانند ميقات، احرام، طواف، حجر، زمزم و... را با زباني ادبي بيان كرده كه دربر گيرنده ۴۲ حجانه است.
فصل دوم با عنوان «حجانه عرفات» نيز بيانگر دلايل عقلي و معرفتي حج و مناسك آن و ديدگاه انبيا و اوليا درباره اين سفرعظيم معنوي است و نويسنده مي‌كشود تا چرايي و فلسفه مهم‌ترين و بزرگ‌ترين گردهمايي مسلمانان جهان را بازگو كند. اين فصل از كتاب نيز مشتمل بر ۱۰۴ حجانه است.
همچنين در فصل اول اين كتاب آمده است كه «از مهم‌ترين دستاوردهاي اين سفر، فهم حضور مردم و تجسم عينيت «ناس» در برخوردي صميمي با يك موضوع واحد يعني زيارت پيامبر(ص) است؛ آن‌هم مردمي كه از خاور و باختر، مركز و شمال و جنوب اين كره خاكي آمده‌اند. آن‌ها در اين زيارت، قدردان تلاش و رسالت پيامبري هستند كه سلام بر او اشك‌شان را به‌ راحتي جاري مي‌كند».
علاقه‌مندان جهت تهيه نسخه ديجيتال كتاب مي‌توانند به نرم‌افزار كتاب‌خوان «كتابراه» به آدرس ketabrah.ir و جهت تهيه نسخه چاپي اثر به فروشگاه كتاب انتشارات پشتيبان به‌عنوان ناشر جديدترين نسخه اين اثر مراجعه كنند. ايكنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران