فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است فیلسوف مسیحی: 

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است
فیلسوف مسیحی:

حضرت فاطمه (س) مظهر کامل قداست است

دکتر میشل کعدی، نویسنده و فیلسوف مسیحی تاکید کرد: بهترین چیز برای ما این است که از نجابت، بلاغت، دانش و دعای حضرت فاطمه زهرا (س) بیاموزیم زیرا که او قداست را به معنای کامل کلمه به تصویر می کشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، دكتر ميشل كعدي در پيامي در مراسم اختتاميه دومين جشنواره بين المللي روح النبوه در كربلا قرائت شد ؛ با طرح اين سوال كه فاطمه زهرا (س) كيست؟ اظهار داشت: ايشان از خانداني است كه تمام دنيا اين خاندان را مدح كرده اند و برايشان احترام قائل هستند، اين بانو از مدرسه اي است كه ما معناي كرامت، اصالت و نسب شريف را در ايشان مي يابيم. حضرت فاطمه (س) در جامعه عصر خود معلم، اديبي برجسته و خطيبي بودند كه هيچ اديبي به پاي ايشان نمي رسيد، ايشان يك پيشگام، اسوه و انساني نمونه در جهان بشريت و مجاهدي در راه خدا، اسلام و حق بودند.
در اين پيام آمده است: حضرت فاطمه (س) مخالف ظلم و بي عدالتي بود و براي حفظ سياست و خط مشي حق الهي قيام كرد و دامنه اعتراضش بالا گرفت بنابراين وصيت كرد شبانه او را دفن كنند و كساني كه به حق كفر ورزيدند و او را آزار دادند بر سر جنازه اش حاضر نشوند.
دكتركعدي گفت: ما به عنوان مسيحيان، از فرزندان مريم مقدس هستيم كه در كنار پسر خود عيسي (ع ) جهاد كرد. اما حضرت زهرا (س) به خاطر مبارزه در راه اسلام در دوره اي حساس از تاريخ بشريت، از طريق موقعيت و جايگاه مذهبي و اجتماعي اش از ديگران متمايز مي شود. حضرت زهرا (س) در زندگي خود تنها براي وفاداري و صداقت تلاش كردند تا اينكه لقب صديقه به او اعطاء شد. خداوند به ايشان لقب «صديقه» را عنايت نموده است.
كعبي در ادامه متن سخنراني افزود: توانمندي و شجاعت حضرت زهرا (س) وديعه اي الهي است و ايشان تلاشهاي بسياري در راستاي حمايت از رسالت پدرشان داشتند و با وجود بيماري، در موقعيتهاي مختلف صلابت و استواري خود را حفظ كردند. با مشكلات و مسائل بزرگي رو به رو شدند و به ما آموختند كه چگونه از حق عقب نشيني نكنيم و در برابر مشكلات قوي بايستيم.
اين انديشمند مسيحي گفت: ايشان مي خواستند اخلاق زن مسلمان و روحيات آن را نشان دهند. حضرت زهرا (س) به علم و سخنان پيامبر(ص) اهتمام ورزيدند و در تمامي زمينه ها بر ديگران پيشي گرفتند. ايشان شخصيت پيامبر (ص) را در تمامي ابعاد آن دارا بودند و هيچ انساني نمي تواند علم و دانش، فضيلت و ويژگيهاي والاي حضرت زهرا (س) را انكار كند. دانشمندان نيز در نشستهاي مختلفي كه برگزار كردند دانش و ادب حضرت زهرا (س) را بيان نمودند و از گفتار و كردار ايشان درسهايي آموختند.
در پايان اين پيام آمده است: اين چنين اين قديسه براي رسالت خود زندگي كرد و عظمت بشريت را نمايان نمود تا جايي كه حضرت رسول (ص) او را سرور زنان دو عالم توصيف كرد. پس بهتر است از نجابت، بلاغت و دانش وي بياموزيم زيرا فاطمه (س) معناي كامل قداست است.
گفتني است دومين جشنواره بين المللي روح النبوه به همت بخش مدارس ديني بانوان كفيل وابسته به آستان مطهر حضرت عباس (ع) با شعار «فاطمة (عليها السلام) فيضُ الندى ونسيمُ الجنان - فاطمه (عليها الله سلام) عطاي كثير و نسيم بهشتي» در كربلا برگزار شد.



| شناسه مطلب: 87683




فيلسوف مسيحي زهرا



نظرات کاربران