در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان کشور در کربلای معلی با اشاره به اینکه در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است، خطاب به دانشجویان گفت: انسان سرآمد خلقت بشر است و مهمترین رسالت شما کسب علم همراه با معرفت است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در بيست و يكمين گردهمايي دانشجويان و دانشگاهيان كشور با اشاره به توانايي هاي انسان به عنوان سرآمد خلقت و اشرف مخلوقات گفت: در هيچ مكتبي به اندازه اسلام به كسب علم و ترويج آن بها داده نشده است.
حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي با اشاره به آيه 39 سوره نجم گفت: خداوند در بيش از دويست مورد، عمل انسان را ملاك شخصيت او آورده است و در هفت مورد ماده «صُنع» را كه به معني صورت دادن كار است بيان فرموده است. حاصل سخن اينكه خداوند، كار و كوشش را ملاك شخصيت آدمي بيان كرده است.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت كسب علم و دانش در اسلام اشاره و افزود: تفاوت عمده اسلام با مكاتب بشري در كسب علم اين است كه اسلام علم را در جهت رشد، تعالي و سعادت بشر به خدمت مي گيرد و لذا جهت گيري الهي را در آن شرط مي داند.
وي در ادامه گفت: از ديدگاه قرآن كريم، اين علم است كه سبب برتري و بزرگي خلفا و جانشينان خدا است؛ هر مخلوقي كه نسبت به اسما و صفات و نيز افعال خداوند، عالم‌تر و از مخلوقات او آگاهي داشته باشد، برتر و در نتيجه جانشين خدا بر خلق است.
حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي كسب علم و ترويج آن را مصداق باقيات صالحات خواند و گفت: يكي از ويژگيهاي علم و دانش دوام و ماندگاري منافع آن است و اجر و پاداش آن هم حتي پس از مرگ براي انسان همچنان ادامه پيدا خواهد كرد و تا زماني كه آن علم باقي مي ماند و به آن عمل مي شود، پاداش نويسنده و نقل كنندۀ آن باقي خواهد ماند.


| شناسه مطلب: 87685




راشد يزدي بعثه علم



نظرات کاربران