واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران

واکنش سازمان حج به معطلی زائران عتبات در مرز مهران

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کشور عراق در تعهد خود نسبت به افزایش گیت‌های ورودی به مرز عراق به منظور تسریع در انتقال زائران در ایام عید، کوتاهی کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مرتضي آقايي در خصوص معطلي جمعيت زائران در مرز مهران گفت: از ساعت ۹ صبح امروز شاهد ازدحام جمعيت زائران عتبات در ورودي گيت‌هاي عراق در مرز مهران هستيم. اين در حالي است كه در جلسات متعدد سازمان حج با طرف عراقي مقرر شده بود با توجه به افزايش استقبال زائران از عتبات در روز‌هاي پاياني سال، نسبت به افزايش گيت‌هاي ورودي به كشور عراق اقدام شود تا از معطلي و كندي حركت زائران به عراق جلوگيري شود.
وي افزود: متأسفانه كشور عراق به تعهدات خود به طور كامل عمل نكرده و تنها چند گيت را به ورود زائران اختصاص داده است كه اين امر منجر به معطلي زائران و مشكلاتي، چون كمبود امكانات نسبت به جمعيت موجود در مزر مهران شده است.
مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد: از ساعات اوليه امروز، پيگيري‌هاي لازم جهت رفع مشكل تردد از مرز مهران به عراق آغاز شده و موضوع از جانب فرماندهي حج مرزي مورد بررسي قرار گرفته است.
آقايي در پايان اذعان داشت: در حال حاضر امكان اعلام آمار دقيقي از حجم زائران در منطقه "زربانيه" مهران وجود ندارد، اما با وجود گيت‌هاي محدود در مرز ورودي عراق، تردد زائران به كشور عراق با كندي ادامه دارد و اميدواريم اين مشكل تا ساعاتي ديگر رفع شود.
منبع: تسنيم




مطالب مرتبط

نظرات کاربران