شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود
شرفخانی:

«طرح آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «طرح آرامش بهاری» از حدودا هفت سال پیش فعالیت خود را در امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز کرده است، گفت: مردم استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و امسال نیز در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه سراسر کشور طرح آرامش بهاری در دو بخش فرهنگی و معرفتی و بخش خدمات اجتماعی برنامه‌هایی را برای مردم دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام احمد شرفخاني روز يكشنبه، ۲۷ اسفندماه در نشست خبري «طرح نوروزي آرامش بهاري در امامزادگان و بقاع متبركه» با بيان اينكه ايام عيد براي مردم ما يك ياز ايام پرنشاط و پرتحرك است و مردم با سنت‌ها و رفتارهاي ديرينه‌اي كه از بزرگان و تاريخ به جا مانده است در مسافرت و ديد و بازديد به سر مي‌برند، اظهار كرد: اين يك ظرفيتي است كه سازمان اوقاف و امور خيريه بايد از اين ظرفيت بهره ببرد و طبق پيش‌بيني‌ها و برنامه‌هاي سازمان اوقاف اين يك ظرفيت فرهنگي و اجتماعي بزرگ است كه از طريق ساختار وقف مي‌توانيم براي مردم در اين ايام خدمت‌رساني‌هايي را داشته باشيم تا مردم بيشتر با كاركردهاي وقف آشنا شوند.
وي خاطر نشان كرد: يكي از نهادهايي كه در اين ايام خدمت‌رساني را براي مردم دارد نهادهاي فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه است. تا قبل از سال ۸۸ خدمت‌رساني امامزادگان تعطيل بود. مقام معظم رهبري فرمودند امامزادگان بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند و بر همين اساس در سازمان اوقاف و امور خيريه طرح آرامش بهاري همزمان با بهار طبيعت از سال ۸۸ به بعد آغاز شد و در اين طرح برنامه‌هايي در عرصه فرهنگي، تحويل سال و ساير موارد داريم چرا كه اكثريت مردم دوست دارند در لحظه تحويل سال در مكان‌هاي مقدس باشند و امامزادگان مي‌توانند اين آرامش را براي مردم به دنبال داشته باشند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه حدودا از هفت سال پيش تصميم گرفتي كه از ظرفيت‌هاي امامزادگان و بقاع متبركه براي ترويج معرفت در بين مردم و خدمت‌رساني مطلوب‌تر به آن‌ها برنامه‌هايي را ارائه بدهيم. اسكان و پذيرايي از مردم در امامزادگان در ايام عيد يكي از برنامه‌هاي ما است كه استقبال خوبي هم داشته‌ايم. در مجموع ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه در سراسر كشور در دو بخش فرهنگي و معرفتي و بخش خدمات اجتماعي در اين ايام به مردم خدماتي را ارائه مي‌كنند.
شرفخاني با اشاره به اينكه ما براي لحظه تحويل سال برنامه‌هاي فرهنگي و معنوي بسيار زيادي داريم، خاطر نشان كرد: امسال با توجه به اينكه لحظه تحويل سال مصادف است با شهادت امام هادي (ع) برنامه‌ريزي‌هايي داشته‌ايم كه هم سنت ايراني ما حفظ شود و هم اينكه حرمت شب شهادت و يك فضاي معنوي و مناسبي را در اين شب براي مردم داشته باشيم. نه به گونه‌اي عمل كنيم كه مردم فكر كنند وارد هيأت شده‌اند اما در عين حال سعي داريم برنامه‌هايي داشته باشيم كه حرمت اين شب كه شب شهادت است حفظ شود و در عين حال آيين سنتي ايراني نيز برپا شود.
وي در ادامه با بيان اينكه سفره‌هاي هفت سين سنتي را در فضاي امامزادگان برپا كرده‌ايم، يادآور شد: برپايي خيمه‌هاي معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌هاي خدمات اجتماعي ما به زائران است. در اين خيمه‌هاي معرفتي مشاوره مهارت‌هاي فردي، ازدواج، تحكيم خانواده و تربيت فرزند از اولويت‌هاي ما است و با استفاده از تكنيك‌هاي نوين تبليغي سعي داريم كه مردم مهارت‌هاي زندگي صحيح را آموزش ببينند و گفت‌وگوهاي چهره به چهره نيز در خيمه‌هاي معرفت برپا مي‌شود. همچنين برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان داريم كه بسيار متنوع است و تبليغات چند رسانه‌اي را در بحث آسيب‌هاي اجتماعي در اين ايام در خيمه‌هاي معرفت داريم.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه در ۱۷۷۰ امامزاده ما نمايشگاه ديواري طرح آرامش بهاري را داريم، افزود: مسابقه كتاب‌خواني آرامش بهاري از جمله برنامه‌هاي ما است كه كتاب‌هايي را در اين زمينه تهيه‌ كرده‌ايم و اگر تعداد كتاب‌ها كم باشد اپليكيشن آن كتاب را در اختيار مردم قرار مي‌دهيم تا مردم هم كتاب بخوانند و هم در مسابقاتي كه طراحي شده است شركت كنند. در بحث فرهنگي نيز مبلغين ما براي اقامه نماز جماعت و گفت‌وگوهاي ديني حضور دارند. در مجموع ۳۵۰۰ روحاني از حوزه هاي علميه قم و شهرستان‌ها به امامزادگان و بقاع متبركه اعزام شده و فعاليت دارند كه هر كدام از آن‌ها در حدود ۴۵ ساعت دوره مهارت هاي روان‌شناسي را ديده‌اند.
شرفخاني در ادامه با بيان اينكه ما براي خانواده‌ها مسابقات گروهي داريم، يادآور شد: در ۹۱۷ امامزاده ايستگاه‌هاي صلواتي را طراحي كرده‌ايم كه هم در ايام شهادت و هم ايام ولادت برنامه‌هاي پذيرايي و ايستگاه‌هاي صلواتي را دارند. يكي از مهمترين دغدغه‌هاي ديني و اجتماعي خانواده‌ها مباحث تربيتي و فضاي مجازي است كه ما در اين بخش توليدات بسيار خوبي را داشته‌ايم و در بخش خدمت‌رساني به مردم نيز در ۸۸۳ امامزاده و بقعه، زائرسرا داريم. بخش ديگري از فعاليت ما در كاروان راهيان نور است كه اوقاف در اين زمينه نيز در حال خدمت‌رساني به مردم است و در بحث بهداشت ودرمان و امنيت زائران نيز هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف انجام شده است.
وي يادآور شد: امسال شعار آستان مقدس ائمه اطهار و امامزادگان با جلسه مشتركي كه برگزار شد شعار «بهار را با محبت او آغاز كنيم» انتخاب شد. سازمان اوقاف و مبلغين ما در مساجد تاريخي و ميراثي و اماكن توريستي نيز حضور دارد و خيمه‌هاي معرفت را در اين مكان‌ها برگزار مي‌كند و برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي داريم. در تخت جمشيد، فلك‌الفلاك، مسجد جامع اصفهان، يزد، سواحل دريايي و... نيز خيمه‌هاي معرفت مبلغين حضور دارند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه در سال گذشته بيش از ۴۰ ميليون نفربار زائر در ايام تعطيلات نوروز در امامزادگان حضور داشتند، گفت:‌ما بسته‌هاي مهر تندرستي را براي مناطق زلزله زده در نظر گرفته‌ايم و براي همسان‌سازي و يكسان‌سازي بقاع متبركه نيز به تمام امامزادگان ابلاغ كرده‌ايم كه در ايام نوروز بحث‌هاي عمراني تعطيل شود و پس از ايام نوروز مجددا فعاليت‌ها آغاز شود.


| شناسه مطلب: 87731




زيارت اوقاف



نظرات کاربران