عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد

عربستان امنیت فرودگاه‌هایش را به شرکت صهیونیستی سپرد

براساس فرمانی که دیوان پادشاهی عربستان صادر کرده است، امنیت فرودگاه های این کشور به یک شرکت رژیم صهیونیستی سپرده شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه الشرق قطر روز دوشنبه نوشت: پس از آنكه ديوان پادشاهي عربستان در يك دستور فوري و سري اعلام كرد كه امنيت فرودگاه هاي كشور بايد به شركت هاي خارجي سپرده شود، شركت «جي.فور.اس» (G4S) متعلق به رژيم اشغالگر قدس انتخاب شد.
براساس اين گزارش، دستور سپرده شدن امنيت فرودگاه ها به دليل ترس و نگراني رياض از گروه هاي مخالف به ويژه بعد از اقدامات وليعهد اين كشور در دستگيري مخالفان صورت مي‌گيرد.
گفته مي شود خاندان سلطنتي نگران است مبادا نيروهاي امنيتي بومي فرودگاه برخي مقامات را در فرار از كشور ياري كنند و به همين دليل آنها را خلع يد كرده و امنيت را به شركت اسراييلي سپرده‌اند.
دولت عربستان آبان ماه گذشته شمار زيادي از تجار، بازرگانان و شاهزاده هاي اين كشور را به اتهام دخالت در فساد بازداشت كرد و بعد از سه ماه با دريافت 107 ميليارد دلار ، شمار زيادي از آنها را آزاد كرد.
دستگيري اين افراد با مخالفت زيادي در داخل كشور روبرو شد. مردم معتقد بودند دستگيري اين افراد با هدف ازميدان بيرون كردن رقبا صورت گرفته است و ربطي به فساد سيستماتيك اين كشور ندارد.
عربستان طي سال هاي اخير تلاش وسيعي براي بهبود روابط با رژيم صهيونيستي با هدف ايجاد جبهه واحد عليه ايران انجام داده است.
ملاقات هاي مخفي ، اعزام هيات هاي تجاري و رسانه اي و اعلام حمايت از موضع رژيم صهيونيستي درباره موضوعات مورد علاقه تل آويو مانند هولوكاست بخشي از تلاش هاي آشكار عربستان در اين چارچوب محسوب مي‌شود.
برخي گزارش ها حاكي است 'محمدبن سلمان' وليعهد عربستان در سفر اخير خود به مصر با شماري از مقامات رژيم صهيونيستي به صورت مخفيانه ديدار داشته است.
رسانه هاي منطقه پيش تر از سفر مخفيانه 'محمدبن سلمان' به تل آويو خبر دادند.
در جديدترين اتفاق ، نخست وزير رژيم صهيونيستي اخيرا از مجوز رياض به يك شركت هواپيمايي هندي براي استفاده از حريم هوايي عربستان به مقصد تل آويو خبر داد.
دولت رياض تاكنون به اين سخن واكنش نشان نداده است.
«انور عشقي» ژنرال بازنشسته عربستان و از افراد مورداعتماد پادشاه اين كشور در توئيتي ، اجازه پرواز رياض به هواپيماهاي هندي عازم تل آويو (فلسطين اشغالي) را توجيه كرد و مدعي شد: عربستان از تحريم ابلهانه به تحريم هوشمندانه روي آورده است.
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 87738




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران