تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند

تدبّر در واقعه کربلای حسینی زندگی ما را متحوّل می کند

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در اولین گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان در سال 1397، ضمن فراخواندن دانشجویان به تفکر و تعقل در واقعه عاشورا، گفت: تدبر و تفکر عمیق در واقعه عظیم و بی نظیرکربلای حسینی زندگی فردی و اجتماعی امروز ما متحوّل می سازد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اولين گردهمايي دانشجويان و دانشگاهيان در سال 1397، با اشاره به واژه هاي تدبر و تفكر در قرآن، خطاب به دانشجويان گفت در سفر كربلا بيشتر در جريان عاشورا تدبر كنيد و درسها و عبرتهاي اين واقعه را به طور دقيق و عميق بدست آوريد تا پيوند ديروز تاريخ را با امروز پيدا و براي امروزتان كارآمد سازيد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به جريان هاي انحرافي صدر اسلام، علت اين گرفتاري ها و كج فهمي ها را جمود فكري و عدم تفكر برخي از مسلمانان پرداخت و افزود : گرفتاري هاي اسلام از ظاهرگرايي صرف آغازمي شود؛ چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر صلي الله عليه و آله كارجامعه مسلمين به جايي رسيدكه جگر گوشه ي پيغمبر(ص) را با آن وضع فجيع به خاك و خون بكشند؟
وي با اشاره به حديث « يك ساعت تفكر برابر با هفتاد سال عبادت است»به اهميت تفكر و تعقل در كشفيات و اختراعات بشري پرداخت و افزود در عرصه مسائل معرفتي نيز بايد همانند نيوتن بود كه قانون جاذبه را كشف كرد .
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به درس ها و عبرت هاي عاشورا اشاره كرد و گفت: گاهي انسان هم حق را مي‌شناسد و هم به آن باور و علاقه دارد، اما اسير جذابيت‌هاي ظاهري زود گذر دنيا مي شود و از مسير حق منحرف مي شود.
وي در ادامه با اشاره به كنيه امام حسين (ع) گفت: ابا عبدالله، امام حسين(ع) است ولي معناي آن پدر و معلم عبوديت است و ما نيز بايد درس عبوديت از آن حضرت بگيريم، به عبارت بهتر بايد ميزان عبوديت خود را با اباعبدالله الحسين بسنجيم وفاصله خود را با ايشان كمتر كنيم؛ بايد با تفكر و تعقل، احساسات و عاطفه خود را نسبت به اهل بيت(ع) ماندگارتركنيم.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري با مقايسه شرايط اجتماعي قيام امام حسين و شرايط كنوني نظام جمهوري اسلامي خطاب به دانشجويان گفت: اگر ميخواهيد ببينيد روز عاشورا در كدام دسته و جناح قرار مي گرفتيد و به عملكرد امروز خود بنگريد، امروز كه رسانه هاي مختلف استكباري با تمام توان عليه ولايت هجمه مي كنند بر شماست كه براي دفاع از ولايت به پا خيزيد، سلاح شما قلم شماست، بيان شماست، بسم الله، امروز روز عاشوراست. لبيك يا حسين امروز لبيك يا خامنه اي است. معناي لبيك يعني گوش به فرمان امام حسين بودن، گوش به فرمان ولايت بودن، پس به نداي ولي امر مسلمين گوش فرا دهيد و با قلم ها و زبانهايتان منادي وحدت و آگاهي و بصيرت در جامعه و امت اسلامي باشيد.
وي در پايان از شهداي جنگ تحميلي، ودفاع مقدس ومدافعين حرم و امام راحل(ره) ياد كرد و گفت: شهدا اين راه را براي ما باز كردند امروز شما در جوار مضجع شريف حضرت اباعبدالله مشرف شديد ، پس به ياد همه آنها و نايب الزياره همه شهدا، امام راحل و رهبر عظيم الشان انقلاب باشيد.




نظرات کاربران