حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

امامت منصبی الهی است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به اینکه بر اساس عقاید شیعه امامت منصب الهی و محدود به سن و سال نیست، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن امامت منصب الهی است، اما دیگران این نگاه را در مسئله امامت ندارند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در جمع زائرين حضرت سيد الشهدا(ع) در صحن حرم مطهر آن حضرت با اشاره به زندگاني وجود مقدس امام جواد(ع) گفت: تعريفي كه شيعه از امامت دارد با تعريفي كه ديگران دارند بسيار متفاوت است، در حالي كه شيعه بر اساس آيات قرآن امامت را منصب الهي مي داند، اما ديگران اين نگاه را در مسئله امامت ندارند.
وي با انتقاد از جنايات مدعيان خليفه الرسول الله در يمن گفت: امامت منصبي الهي است و خداوند متعال مقام امامت را بعد از مقام نبوت حضرت ابراهيم عطا كرد و كساني كه دستشان به خون مردم مظلوم يمن و مسلمانان آلوده است نمي توانند مدعي خليفه الرسول الله باشند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي در بخش ديگري از سخنان خود به فضائل علمي و اخلاقي امام جواد(ع) اشاره كرد و افزود: امام محمد تقي(ع) به دليل سن كم از طرف حكومت وقت به مناظره كشانده مي شد و مأمون و معتصم مي كوشيدند با برگزاري مناظره شيعيان را رو در روي برخي از دانشمندان بنام زمان قرار دهند تا شايد در پاسخ برخي از پرسشها درمانده شوند و شيعيان از اين رهگذر در اعتقاد خود دچار ترديد شوند؛ اما امام (ع) با پاسخهاي قاطع و روشنگر اعتقاد و اطمينان كامل شيعيان به امامت آن حضرت را تثبيت كرد.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در ادامه به مناظره امام جواد با يحيي بن اكثم اشاره كرد و گفت: يحيي بن اكثم در حضور مأمون از حضرت جواد پرسيد: مُحرِمي كه حيواني را كشته, وظيفه اش چيست؟ امام در جواب سؤال وي را 22 قسمت كرد و از وي پرسيد: آيا فرد مُحرِم،صيد را در حرم كشته يا بيرون از آن؟ آيا مُحرِم جاهل به حكم بوده يا عالم به حكم؟ آيا عمداً آن را كشته يا به خطا؟ آيا مُحرِم آزاد بوده يا برده؟ آيا بالغ بوده يا نابالغ؟ هنگام رفتن به مكه آن را كشته يا در موقع بازگشت؟ صيد از پرندگان بوده يا غير از آن؟ صيد كوچك بوده يا بزرگ؟ مُحرِم اصرار بر عمل خود دارد يا از كرده خود پشيمان است؟ در شب صيد را كشته يا در روز؟ مُحرِم در حال عمره بوده يا حج؟ يحيي از تسلط امام به آن همه فروع فقهي حيرت زده و درمانده شد و همه حضار از رنگ باختن چهره اش شكست او را به وضوح دريافتند.
اين كارشناس مذهبي علم را مهمترين شرط امامت دانست و گفت: بخشي از تلاش امام جواد(ع) معطوف به اين بود كه بتواند فرهنگ و انديشه امامت را در ميان مردم نهادينه كند به اين معنا كه امامت به شرط سن نيست بلكه شرايط ديگري را در امامت و پيامبري لحاظ كرده كه مهترين ركن آن شرط علم است.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي همچنين به حيات اجتماعي امام نهم اشاره كرد و افزود: خانه امام جواد(ع) ملجأ و مأواي درماندگان، گرفتاران و حاجتمندان بود؛ هر كسي به نيتي به منزل آن گرامي وارد مي شد و بسيار اتفاق مي افتاد كه قبل از اظهار گرفتاري و خواسته خود، امام از راز نهاني او خبر دهد و گره از مشكلات زندگي اش باز كند .
وي در پايان به زائرين توصيه كرد كه با تأسي از امام جواد در كمك به همسفران و رفع گرفتاري هاي آنها تلاش نمايند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران