سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟ سعودی ها چه می‌خوانند؟

سعودی ها چه می‌خوانند؟

جالب است که موضوعات دینی بالاتر از همه قرار دارند. این نشان می دهد جامعه سعودی هنوز بافت سنتی خود را از دست نداده و دین به عنوان عامل وحدت بخش از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از كانال مطالعات جهان عرب، يكي از راه هاي تشخيص ذائقه فرهنگي يك جامعه مطالعه روي ميزان مطالعه و نيز موضوعات مي باشد.
به عنوان نمونه در كشوري كه مجلاتي با موضوعات اسلحه و جنگنده ها بيش از مجلات آشپزي مشتري دارند، نشان از نوعي روحيه اقتدار گرايي و نظامي گري در جامعه است.
در جامعه سعودي پژوهشي ميداني صورت گرفته تا نشان دهد كه سعودي ها بيشتر كدام موضوعات را مطالعه مي كنند.
جالب است كه موضوعات ديني بالاتر از همه قرار دارند. اين نشان مي دهد جامعه سعودي هنوز بافت سنتي خود را از دست نداده و دين به عنوان عامل وحدت بخش از اهميت خاصي برخوردار است.
از سوي ديگر هويت سعودي نيز با دين تعريف مي شود و نهادهاي ديني داراي قدرت فراواني در عرصه فرهنگي و اجتماعي مي باشند.
آمار ارايه شده براي جامعه سعودي نشان مي دهد حوزه سياست با 9 درصد جز سه رده نهايي ليست هستند كه اين گواهي است بر انكه جامعه سعودي تحت تاثير ساخت قبيله كنش سياسي را تعريف مي كند. قبيله گرايي نقش اساسي در سياست دارد و كنش سياسي مدرن هنوز جايي در سياست سعودي ندارد. به عبارت ديگر حوزه سياست اصلا براي مخاطب سعودي جذاب نيست.
اولويت ها و آمار ارائه شده براي جامعه عربستان به شرح ذيل است.:


| شناسه مطلب: 87871




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران