آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ

آداب قرائت زیارت عاشورا و تأثیر آن در عالم برزخ

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به بیان آداب قرائت زیارت عاشورا پرداخت و آن را پرفضیلت ترین عمل زائر در کربلا براساس روایت ائمه معصوم(ع) خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اويسي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع) در ادامه بيان فضيلت خواندن زيارت عاشورا، به ارائه بايسته هايي پرداخت كه بايد در اين زمينه رعايت شود.
وي با بيان اينكه زيارت عاشورا افزون بر ثواب هاي بي شمار اخروي، سبب بر آورده شدن حاجت هاى لاعلاج است، گفت: سفارش شده هر كس براى هر حاجتى كه متوسل به اين زيارت شريف مى شود ۴۰ روز مرتب آن را قرائت كند و افضل اوقات آن نيز بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در اين زمينه به نقل ماجرايي از آيت الله قاضي(ره) پرداخت و افزود: بعد از ارتحال حضرت آيت اللّه سيد على آقا قاضى تبريزى كسى (آيت الله بهجت) ايشان را در عالم رؤيا ديد و سؤال كرد: چه عملى در آنجا از همه مهمتر است؟ ايشان پاسخ داد: زيارت عاشورا. بعد گفت: من پشيمانم كه چرا روزى يكبار زيارت عاشورا را قرائت كردم و دوبار نخواندم.
وي در ادامه با اشاره به آداب قرائت زيارت عاشورا، گفت: كسي كه مي خواهد زيارت عاشورا را بخواند بايد رو به حرم امام حسين(ع) باشد نه رو به قبله. يعني از طرف قبله كمي مايل به سمت راست باشد.
حجت الاسلام والمسلمين اويسي با بيان اينكه در قرائت زيارت عاشورا بر ذكر صد لعن و صد سلام تأكيد شده است، اظهار داشت: برخي صد لعن و صد سلام را بعد از سجده پاياني مي خوانند كه اين كار صحيح نيست، بلكه صد لعن و صد سلام بايد قبل از انجام سجده خواند شود.
وي همچنين با اشاره به تكرار برخي و از فرازهاي زيارت عاشورا مانند تكرار دو مرتبه «يا اباعبدالله» و يا تكرار دو مرتبه فراز «إنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ»، خواندن يك مرتبه اين فرازها را كافي دانست و گفت: همانطور كه در متن اين حديث شريف آمده است، بايد اقدام كنيم.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ماجراي به خاك سپاري يك زن مؤمنه در قبرستاني در يزد و برداشتن عذاب از همه مردگان آن قبرستان، علت اين امر را براساس يك روياي ديده شده، مداومت آن زن بر قرائت زيارت عاشورا عنوان كرد.




نظرات کاربران