حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

حمایت از کالای ایرانی به سرمایه گذاری نیازدارد

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید برلزوم حمایت از کالای با کیفیت ایرانی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی با حرف و شعار تحقق نمی یابد و به سرمایه گذاری عظیمی نیاز دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري سخن مي گفت با اشاره به انتخاب شعارحمايت از كالاي ايراني توسط مقام معظم رهبري اظهارداشت: شعارهاي هرسال پس ازماهها بررسي و كارشناسي و با توجه به احاطه كامل مقام معظم رهبري برمسايل كشور توسط معظم له كاملا آگاهانه برگزيده ومشخص مي شود.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه درشعارهاي چند سال گذشته مسايل اقتصادي مورد اهتمام مقام معظم رهبري بوده است، گفت: حوزه مسايل اقتصادي از موارد آسيب پذير جامعه محسوب مي شود و اگر در اين حوزه به درستي سرمايه گذاري و تدبيرنشود جامعه آسيب خواهد ديد.
وي درادامه به روايت "كاد الفقرُ أن يكون كفراً " از رسول مكرم اسلام اشاره و تاكيد كرد: فقرمي تواند انسان را به كفر بكشاند و دربيان بزرگان دين نيز آمده است اگر به معاش مردم توجه نشود معاد مردم هم از دست خواهد رفت " من لا معاش له، لا معاد له ".
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر از اينكه شعارهاي مطرح شده توسط مقام معظم رهبري در صدا وسيما ، مطبوعات و ديگر رسانه ها بعد از چند ماه به فراموشي سپرده مي شود ابراز تاسف كرد و اظهار داشت: شعار و كاري كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح مي شود ، هدف دار است و راه نجات كشور؛ حركت براي تحقق اين هدف است.
وي با تاكيد براينكه مسايل فراواني در ارتباط با حمايت و دفاع از كالاي ايراني مطرح است، لزوم توجه و حمايت از توليد را يادآور شد و تصريح كرد: حمايت از توليد با شعار تحقق نمي يابد و براي توليد كالاي با كيفيت بايد بستر آن فراهم شود.
وي به نقش مسايل جامعه كارگري ازجمله دستمزد، امكانات رفاهي و رعايت حقوق كارگري و استحصال و در دسترس بودن مواد اوليه در توليد كالاي با كيفيت اشاره كرد وافزود: ماليات سنگين و هزينه ها و عوارض مختلف و... درمرحله توليد خود را نشان مي دهد و به توليدكننده فشار وارد مي كند.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه پس از توليد بايد امكان مناسب براي توزيع فراهم شود، گفت: بارها شنيده شده است كه توليدات كشاورزي درمناطق مختلف بدليل نداشتن امكان توزيع مناسب حتي جمع آوري نشده است.
وي افزود: اين موارد موجب مي شود توليد كننده ضرر كند و سال بعد براي توليد سرمايه گذاري ننمايد.
وي تصريح كرد: حمايت از كالاي ايراني با حرف و شعار تحقق نمي يابد و به سرمايه گذاري عميق و عظيمي نياز دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه با اشاره به اينكه چيني ها با توجه به سفارش خريدار كالا با كيفيت متفاوت توليد مي كنند و در افكار عمومي كالاي چيني بعنوان كالاي بي كيفيت معرفي مي شود، گفت: چين براي رقابت در بازارهاي جهاني كالاهايي از كم ارزش تا با كيفيت خوب توليد مي كند و جنگ تجاري آمريكا با چين نيز نشان ميدهد كه چين با توليد كالاهاي باكيفيت درحال قبضه كردن بازارهاي اروپا و آمريكا است.
وي با تاكيد براينكه بايد از ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور جلوگيري شود، افزود: متاسفانه برخي تجار و افراد ايراني كه براي واردات و خريد كالاي چيني اقدام مي كنند كالاي ارزان را انتخاب مي نمايند تا سود بيشتري ببرند.
وي با بيان اينكه مباحث واردات و قاچاق كالا با توليد گره خورده است، گفت: براي تنظيم بازارعلاوه برتوليد كالاي با كيفيت داخلي ، مديريت اين مباحث هم ضروري است.
نماينده ولي فقيه برلزوم فرهنگ سازي براي تحقق شعارحمايت از كالاي ايراني تاكيد كرد و افزود: در رژيم گذشته مطرح مي شد كه با پول نفت ، كالاهاي مورد نياز خود را مي خريم و برخي روشنفكران نيز مي گفتند مگرايراني مي تواند توليد كند، اما امروز به بركت انقلاب اسلامي شاهد هستيم كه با وجود تحريم ها ازدهها دستاورد فن آوري هسته اي رونمايي مي شود.
وي با بيان اينكه هندي ها براي شكست دادن انگلستان از توليدات كشور خود استفاده كردند وماهاتماگاندي دراين زمينه با پوشيدن لباسي ساده پيش قدم شد، اضافه كرد: امروزمي بينيم كه هند به روي پاي خود ايستاده و با بيش از يك ميليارد جمعيت اقتصاد بزرگي را اداره مي كند.
وي گفت: فرهنگ سازي بايد جدي گرفته شود و با خود عهد ببنديم كه از كالاي با كيفيت ايراني استفاده كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكروظيفه مسئولان را در شرايط كنوني سنگين توصيف و تصريح كرد: مردم ثابت كردند كه در طول دوران بعد از انقلاب تمام فشارها را تحمل نمودند و مشكلات را به جان خريده و به مسئولان كشور اعتماد كرده اند و الان بايد مشاهده كنند كه مسئولان متفكرانه و مدبرانه درتلاش براي حل معضلات اقتصادي جامعه هستند.
وي هماهنگي تيم اقتصادي دولت، برداشتن موانع از سر راه مردم و ايجاد اعتماد در ميان مردم را در حل معضلات موثر خواند و گفت: دراخذ ماليات بايد ميزان توليد و درآمد توليد كننده مد نظر قرار گيرد و زيبنده جامعه اسلامي نيست كه ماليات هنگفتي بدون درنظر گرفتن اين موارد اخذ و توليد كننده متحمل خسارت شود.
وي افزود: بايد اعتماد مردم جلب شود تا مردم به صورت خود اظهاري ماليات شان را پرداخت كنند.
وي درپايان خاطرنشان كرد: چرخه جامع توليد بايد توسط مسئولان شكل گيرد، قوانين و مقررات اصلاح و ازبروكراسي اداري كاسته شود، توليد كننده سريع به اهداف خود برسد و حوزه هاي دانش بنيان تقويت شود تا علي رغم توطئه هايي كه عليه كشورصورت مي گيرد معضلات مردم حل شود.


| شناسه مطلب: 87963




قاضي عسكر تواصي



نظرات کاربران