از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد

از امکان ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرایرانی تا حق ویزیت زائران آزاد

مراجعه افرادی با تابعیت‌های غیر ایرانی به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در نجف و کربلا این سؤال را ایجاد می کند که آیا خدمات مراکز درمانی ایران شامل غیرایرانی‌ها هم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، بعضا با مراجعه به درمانگاه‌هاي مركز پزشكي هلال احمر سازمان حج و زيارت در نجف و كربلا با زائراني از ديگر كشورها و يا اتباع كشور عراق مواجه مي شويم كه براي درمان به پزشك آن مركز مراجعه كرده‌اند، اما آيا خدمات مراكز درماني ايران شامل غيرايراني‌ها هم مي‌شود.
يكي از مسؤولان مركز پزشكي حج و زيارت در پاسخ به اين سؤال، خدمات مراكز درماني حج و زيارت هلال احمر را تنها مختص زائران ايراني مي‌داند و ارائه هرگونه خدمات به غير ايراني‌ها را رد مي‌كند.
وي مي گويد: براساس قراردادي كه بين مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با وزارت بهداشت عراق منعقد شده است، ويزيت بيماران غيرايراني مجاز نيست و اين موضوع به خوبي در سطح درمانگاهها اطلاع‌رساني شده است تا افراد با تابعيت‌هاي مختلف از مراجعه خودداري كنند.
البته اين مسؤول يادآور شد كه در برخي مواقع با مراجعه اتباع غيرايراني كه وضعيت مناسبي از لحاظ جسماني ندارند، براساس حس انسان دوستي حاكم بر رفتار ايرانيان كه از دين و سنت ما نشأت گرفته است، درخواست ارائه شده را بي پاسخ نمي گذاريم و در حدي كه مشكل آنان برطرف شود كمك مي كنيم.
وي درباره زائران كاروان هاي آزاد ايراني هم اين مطلب را متذكر مي شود كه خدمات پزشكي به اين زائران ارائه مي شود، اما هزينه ويزيت و دارو به طور كامل از آنان دريافت مي شود.
براساس پيگيري هاي خبرنگار ما، هزينه ويزيت زائران كاروان هاي آزاد در درمانگاه هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در شهرهاي زيارتي عراق، 250 هزار ريال است و اين درحالي است كه هزينه ورودي بيمارستان هاي عراق در صورت نياز به اعزام اين زائران، 100 دلار مي باشد.
سرماخوردگي، دل پيچه، اسهال، فشارخون، ديابت، دردهاي عضلاني، سرفه، گلودرد و درد مفاصل از بيماريهايي است كه زائران براي درمان به درمانگاه‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر مراجعه مي كنند، برخي هم تقاضاي دارو دارند كه در صورت تشخيص، اين دارو به آنها تحويل داده مي شود.
گفتني است كه هزينه ويزيت، دارو، دياليز و در صورت نياز اعزام زائران تحت پوشش سازمان حج و زيارت به بيمارستان هاي عراق به طور رايگان انجام مي شود و هيچ هزينه اي از آنان دريافت نمي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران