صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد

صالحی بر اهمیت معرفی کالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به عراق بر اهمیت معرفی و عرضه کالاهای فرهنگی و هنری ایران در بازارهای فرهنگی عراق تاکید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، سيدعباس صالحي در نشستي كه عصر دوشنبه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد برگزار شد، با تاكيد بر اين مطلب گفت: اشتراكات عميق و گسترده فرهنگي و تاريخي ميان دو ملت ايران و عراق ما را ملزم به شكل گيري و برنامه ريزي و تقويت روابط همه جانبه فرهنگي مي كند.
در اين نشست كه عصر دوشنبه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، معاونان و كارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسوولان و كارشناسان رايزني فرهنگي و سفارت جمهوري اسلامي حضور داشتند.
صالحي در اين نشست گفت: اشتراكات عميق و گسترده فرهنگي و تاريخي ميان دو ملت ما را ملزم مي كند براي شكل گيري و تقويت روابط همه جانبه فرهنگي به شكلي پايدار و نه موقت، برنامه ريزي و تلاش كنيم.
وي گفت انتخاب عراق براي نخستين سفر خارجي وي در سمت مسووليت وزارت ارشاد، نشانگر اهميتي است كه براي روابط فرهنگي ميان دو كشور قائل است.
صالحي ابراز اميدواري كرد از فرصت اين سفر چند روزه براي ايجاد زمينه همكاري هاي جديد در عرصه هاي مختلف فرهنگي و هنري به شكلي پايدار استفاده شود.
وي گفت بايد اين سفر را به يك برنامه فرهنگي در زمينه هاي مختلف سينمايي كتاب ، نشر و برگزاري نمايشگاه هاي مختلف هنري تبديل كنيم و در اين زمينه بويژه ايجاد فرصت براي معرفي و عرضه كالاهاي فرهنگي ايران در بازار عراق بسيار مهم است.
ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد نيز در اين نشست با تشريح فعاليت هاي فرهنگي براي تقويت مناسبات با عراق، آمادگي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي در همكاري نزديك با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي گسترش زمينه هاي همكاري با طرف عراق اعلام كرد.
سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد جمهوري اسلامي ايران عصر امروز دوشنبه در سفري چهار روزه وارد بغداد پايتخت عراق شد.
جابر جابري قائم مقام وزير فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي استقبال كرد.
صالحي را در اين سفر چندتن از معاونان وي همراهي مي كنند.
ديدار با فعالان و نخبگان فرهنگي و هنري عراق و زيارت حرمين امامين جوادين (ع)، از جمله برنامه هاي صالحي در نخستين روز از سفرش به اين كشور است.
بازديد از موزه هنرهاي معاصر وزارت فرهنگ عراق، ديدار با وزير فرهنگ و گردشگري عراق، حضور در نشست خبري، ديدار رييس شبكه العراقيه از ديگر برنامه هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دومين روز از سفر او به عراق خواهد بود.
صالحي در راستاي اعلام برنامه و رويكردهاي خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تاكيد بر تقويت ديپلماسي فرهنگي، نخستين سفر خارجي خود را در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عراق رقم زد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي علاوه بر تاكيد بر گسترش ديپلماسي فرهنگي، در سخنان خود همواره بر تلاش بر تقويت ديپلماسي شيعه با مردم عراق و توجه بر اين مهم نيز تاكيد داشته است.


| شناسه مطلب: 88065




عتبات فرهنگ



نظرات کاربران