سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا

سرماخوردگی عامل بیشترین مراجعه پزشکی به درمانگاه‌های کربلا

از 23 اسفند 96 تا 10 فروردین97 بیش از 18 هزار زائر به درمانگاه های مرکز پزشکی هلال احمر در عراق مراجعه کرده اند که بیشترین آمار مربوط به سرماخوردگی بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، از 23 اسفندماه 1396 تا دهم فروردين 1397 در مجموع 9 هزار و 79 زائر براي معالجه بيماري خود به مراكز درماني مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در كربلا مراجعه كرده اند و در مجموع مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در ايام نوروز پذيراي بيش از 18 هزار و 822 مراجعه كننده به مراكز درماني خود بوده است.
براساس بررسي هاي انجام شده از دو درمانگاه مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در شهر مقدس كربلا، بيشترين درصد مراجعه كنندگان به سبب بيماري سرماخوردگي بوده است، بنابراين پزشكان به زائران توصيه مي كنند كه از عادت غيربهداشتي روبوسي و دست دادن با بيماران به شدت پرهيز كنند و مرتب دست‌هايشان را پيش از غذا و پس از استفاده از سرويس‌هاي بهداشتي شست‌وشو دهند.
همچنين استحمام روزانه و رعايت بهداشت فردي تأثير مهمي در پيشگيري از انتقال بيماري ميان زائران دارد كه به اين موارد نيز مي‌توان كوتاه كردن و تميز نگه داشتن ناخن‌ها، شستن روزانه پاها و جوراب با آب و مواد شوينده و تعويض مكرر لباس‌ها را افزود.
براساس اين گزارش، پس از بيماري سرماخوردگي، بيشترين مراجعات براي دردهاي عضلاني و اسكلتي بوده است كه در هر دو مورد به زائران توصيه مي شود بيشتر استراحت كنند.
هم اكنون دو مركز درماني در كربلاي معلا، دو مركز در نجف اشرف، يك مركز در كاظمين و يك مركز در امامزاده سيد محمد كار خدمات رساني درماني را به زائران عتبات عاليات انجام مي دهند.
اين گزارش مي افزايد: خدمات ويزيت، تزريقات، سرم ترابي، گچ گيري، تست قند خون، آزمايش خون، بخيه و نوار قلب و اتاق احيا در مراكز درماني هلال احمر براي زائران اعزامي از سوي سازمان حج و زيارت، رايگان انجام مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران