رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر حج افغانستان دیدار کرد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز سفر به کابل با فیض محمد عثمانی، وزیر حج، اوقاف و ارشاد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اولين روز سفر به كابل با فيض محمد عثماني، وزير حج، اوقاف و ارشاد افغانستان ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار كه در حضور بهرامي، سفير و رضا ملكي، رايزن فرهنگي ايران در كابل و نيز فاضل سنجاركي، معاون وزير اطلاعات و فرهنگ جمهوري اسلامي افغانستان برگزار شد، فيض محمد عثماني از همكاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران با افغانستان در زمينه‌هاي مختلف به ويژه دوره‌هاي آموزشي در حوزه‌هاي مختلف و انتقال تجربيات در زمينه‌هاي حج و اوقاف قدرداني كرد.
وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه با مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، امكان توسعه همكاري‌ها و تعامل بيشتر كارشناسان دو كشور در زمينه‌هاي مورد علاقه فراهم شود.
در ادامه رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ضمن ارايه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در راستاي توافقات انجام شده در زمان سفر وزير حج، اوقاف و ارشاد افغانستان به تهران، براي توسعه مناسبات قرآني بين دو كشور در زمينه‌هاي آموزش و نيز انتقال تجربيات جمهوري اسلامي ايران در خصوص برگزاري مسابقات قرآني، اعلام آمادكي كرد.
وي همچنين از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مبادله تجربيات در زمينه‌هاي حج و وقف خبر داد.
بنا بر اعلام اين خبر، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه به دعوت مقامات افغانستان به اين كشور سفر كرده است، علاوه بر ديدارهاي رسمي و بازديد از مراكز علمي و فرهنگي، در خصوص توسعه روابط فرهنگي و اجرايي شدن توافقات و تفاهمات فرهنگي دو كشور با مقامات افغانستاني تبادل نظر خواهد كرد.
ديدار با وزير حج و ارشاد، وزير فرهنگ و اطلاعات، افتتاح نمايشگاه كتاب ايران در دانشگاه كابل و شركت در نخستين دور گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و افغانستان از جمله برنامه‌هاي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سفر به كابل است.


| شناسه مطلب: 88116




افغانستان ايران



نظرات کاربران