آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان

آمار زائران حاضر در کربلا و پیش بینی روزهای منتهی به نیمه شعبان

در حال حاضر تعداد 6386 زائر ایرانی در قالب 174 کاروان زیارتی در کربلا حضور دارند که به ترتیب در بازه زمانی دوم تا چهارم اردیبهشت وارد این شهر مقدس شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) از كشور اسلامي ايران، در چهارمين روز ماه مبارك شعبان، براي عرض تبريك ميلاد با سعادت امام حسين(ع)، حضرت قمر بني هاشم(ع) و امام سجاد(ع)، خود را به شهر مقدس كربلا رسانده اند.
امروز شنبه چهارم ارديبهشت ماه 97 تعداد 1996 زائر در قالب 54 كاروان وارد كربلاي معلا شدند و تعداد 2312 زائر در قالب 62 كاروان اين شهر مقدس را به سمت سامرا، كاظمين و نجف اشرف ترك كردند تا ديگر اعمال زيارتي خود را در اين شهرهاي مقدس به انجام رسانند.
در حال حاضر تعداد 6386 زائر در قالب 174 كاروان زيارتي در كربلا حضور دارند كه به ترتيب در روزهاي 2 و 3 و 4 ارديبهشت وارد اين شهر مقدس شده اند كه در مقايسه با تعداد 7848 زائري كه در بازه زماني 30 و 31 فروردين و يكم ارديبهشت در كربلا حضور داشتند، كاهش را نشان مي دهد.
اگرچه با كاهش تعداد زائران در روزهاي آتي روبه رو هستيم اما به گفته مدير ستاد عمليات شمسا در عراق، با افزايش تعداد كاروان هاي اعزامي به كشور عراق در روزهاي منتهي به نيمه شعبان، تعداد زائران حاضر در شهر مقدس كربلا، افزايش چشمگيري خواهد يافت.
به گفته مرتضي آقايي مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت، با توجه به تعداد متقاضيان سفر به عتبات عاليات در نيمه شعبان در دفاتر تحت نظارت سازمان حج و زيارت تاكنون، ۳۵ هزار زائر ايراني در روز نيمه شعبان در عتبات عاليات حضور خواهند يافت.
براساس داده‌هاي هواشناسي، آسمان شهر كربلا در ساعت هاي آتي و طي امروز، آفتاب درخشان است و فردا نيز شاهد آسماني تا حدودي آفتابي خواهيم بود كه از اواخر شب تا حدودي ابري مي شود.
دماي امروز شهر مقدس كربلا 30 درجه سانتي گراد بالاي صفر است كه از اوايل شب تا 16 درجه كاهش خواهد يافت. فردا نيز دماي هوا 31 درجه سانتي گراد بالاي صفر و از اوايل شب به 21 درجه خواهد رسيد، كه نسبت به امروز كمي گرم تر خواهد بود.
امروز اذان صبح به وقت كربلا ساعت 3:58 دقيقه، طلوع آفتاب ساعت 5:25 دقيقه، اذان ظهر ساعت 12:02 دقيقه، غروب آفتاب ساعت 18:40 دقيقه، اذان مغرب ساعت 18:56 دقيقه، نيمه شب شرعي ساعت 23:19 دقيقه و اذان صبح فردا نيز ساعت 3:57 دقيقه است.
يادآور مي شود، زائران كشورمان كه در قالب كاروان هاي زيارتي از مرز هوايي يا زميني وارد عراق مي شوند، سه روز در نجف، سه روز در كربلا و يك روز در كاظمين اسكان مي يابند و افزون بر خدماتي همچون اسكان، حمل و نقل، تغذيه و بهداشت، از خدمات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز برخوردار مي شوند.




نظرات کاربران