آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا

آغاز زندگی زوج‌های جوان دانشجویی از کربلا

حضور زوج های دانشجو در ابتدای زندگی یکی از برکاتی است که نصیب دانشجویان حاضر در اعزام های ستاد به عتبات عالیات است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، زهرا سادات محمودي؛ دانشجوي كارشناسي ارشد فناوري اطلاعات سلامت علوم پزشكي شيراز است كه دوبار اربعين كربلا را درك كرده است،اما براي اولين بار به صورت كارواني با همكلاسي ها و در قالب گروه دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي به زيارت عتبات مقدسه عراق مشرف مي شود.
او در گفتگو با خبرنگار لبيك در كربلاي معلي، از تفاوت هاي زيارت اربعين و زيارت كارواني اينگونه مي گويد: هركدام حال و هواي خاص خودش را دارد، اما چون در اربعين كربلا جمعيت زائران فراواني در خود دارد خب نمي شود خيلي در حرم ماند و زيارت كرد، اما وقتي با كاروان دانشجويي آمدم احساس كردم حضرت سيدالشهدا(ع) مرا مي بيند و من مستقيم با ايشان حرف زدم كه حس لذت بخشي بود.
اين دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي شيراز از اولين ديدار حرم ايگونه توصيف مي كند: چون هميشه در روضه ها، از ضريح شش گوشه برايمان گفته بودند وقتي كه آن را ديدم حسش قابل توصيف نبود و فقط اشك شوق و وصال از چشم هايم سرازير مي شد.
او ادامه مي دهد: داستان ثبت نامم بسيار جالب و هيجان انگيز بود، چرا كه ابتدا اصلا قصد نداشتيم كربلا بيائيم و حتي ثبت نام هم نكرديم، تا اينكه در مهلت تمديدي كه لبيك اعلام كرد يكي از دوستان مرا ثبت نام كرد من هم چون هميشه در قرعه كشي ها شانس خوبي نداشتم چندان اميدوار نبودم، اما اين قرعه كشي دعوت از سوي ارباب است و ما نبايد اينگونه فكر مي كرديم.
خانم محمودي اضافه مي كند: هنگامي كه نتايج اعلام شد، من و همسرم به عنوان زائر ذخيره انتخاب شده بوديم و براي ثبت نام اوليه اقدام كرديم، اما پس از مدتي به ما اطلاع دادند كه به دليل به حدنصاب نرسيدن نفرات، كاروان كنسل شده است، آنشب خيلي دلم گرفت پيش خودم احساس كردم آقا ما را نمي خواهد.
وي تاكيد مي كند: چند روز از اين ماجرا گذشت و من تقريبا فراموش كردم؛ اما دوباره با بنده تماس گرفتند و گفتند كه كاروان ديگري تشكيل شده است و اگر مايل هستيد مي توانيد در آن حضور پيدا كنيد، من با شنيدن اين جمله در پوست خود نمي گنجيدم و با اشتياق كارهاي اعزام را انجام داديم و الان كه در حضور شما هستم حسي را كه دارم قبل توصيف و بيان نمي باشد.
اين دانشجو درباره اولين حضورش در حرم حضرت اباالفضل (ع) اينگونه مي گويد: وقتي به كربلا رسيديم، پس از زيارت سيدالشهدا (ع) به حرم برادر گراميشان رفتيم؛ اما قسمت خانم ها بسته بود و خيلي دلگير شدم، صبح بعد از نماز صبح كه رفتيم خوشبختانه باز شده بود و توانستم دل سير زيارت كنم.
او در پايان با اشاره به برنامه هاي فرهنگي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان براي زائران افزود: من كم و بيش از اين برنامه ها اطلاع داشتم، چون از مخاطب هاي پايگاه اطلاع رساني لبيك بودم، وقتي هم كه در آن ها شركت كرديم به ويژگي كاروان هاي دانشجويي و تفاوتش با كاروان هايي عادي پي برديم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران