دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار هیئت حج افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: کنگره عظیم حج محلی برای چاره اندیشی و ارائه راهکاربرای حل مشکلات امت اسلامی است.

مولوي عبدالحكيم منيب معاون وزير ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان كه در صدر هيئتي از مديران اين وزارتخانه به تهران سفركرده است امروزبا حجت الا سلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و درباره راههاي توسعه همكاري هاي دو كشور در حوزه حج گفتگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج دراين ديدارحجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه توسعه همكاري هاي مشترك به ارتقاء سطح حج گذاري زائران منجرخواهد شد ، آيات و روايات در خصوص فريضه مهم حج را يادآور شد و اظهار داشت: حج بعنوان ركن دين و يك فريضه وسيع و جهان شمول اهميت خاصي دارد و مسلمانان و جوامع اسلامي مي توانند با همكاري يكديگر از منافع دنيوي و اخروي آن برخوردار شوند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت يكي از مهمترين آثار حج را ايجاد تحول روحي و اخلاقي در مردم و جامعه ذكر و تاكيد كرد: رعايت آداب سفر حج به حل بسياري ازمشكلات فردي و اجتماعي كمك خواهد كرد و مسلمانان با نشان دادن اخلاق اسلامي ، همزيستي مسالمت آميز و آداب و معاشرت صحيح مي توانند در جامعه تاثيرگذار باشند.
سرپرست حجاج ايراني استفاده بهينه از فرصت عظيم اجتماع ميليوني زائران خانه خدا در يك مكان و زمان خاص را ضروري توصيف كرد و با اشاره به خسارتهاي انساني و مادي تروريسم در افغانستان، عراق ، سوريه و ... افزود: حج كانوني است تا علماي بزرگ جهان اسلام گردهم آيند ومشكلات جهان اسلام را اولويت بندي نموده و براي آن چاره انديشي نموده و راهكارارائه دهند.
وي اضافه كرد: درحوزه اقتصاد نيزكشورهاي اسلامي مي توانند با توسعه مبادلات تجاري و خريد كالا از يكديگر به افزايش توليد و اشتغال مسلمانان كمك كنند.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه در جمهوري اسلامي ايران تلاش شده است تا حجاج نسبت به مسايل اجرايي و پزشكي دغدغه نداشته باشند، اظهار داشت: در برنامه هاي آموزشي از طرق مختلف به كسب آمادگي روحي و علمي زائران توجه شده است و با توجه به سطح علمي متفاوت زائران ، آموزش ها متنوع ارائه مي شود.
وي انتشار بيش از 1400 اثر در حوزه حج و بيش از 100 شماره مجله ميقات حج را از جمله اقدامات صورت گرفته دراين زمينه دانست و گفت: در حوزه بين الملل نيز با بعثه هاي حج ديگر كشورها ارتباط داريم و تجارب خود را در حوزه حج در اختيار آنان قرار داده ايم.
سرپرست حجاج ايراني درادامه سخنان خود با تاكيد براينكه درحج نبايد مسايل قومي ، مذهبي و فرقه اي مطرح شود، خاطرنشان كرد: دركنگره عظيم حج ، وحدت امت اسلامي و توسعه معارف اسلامي بايد محور قرار گيرد و آسيب ها و راهكارهاي موفقيت مردم بيان شود.
وي افزود: اگر اين شيوه درست اجرا شود حاجي با آشنايي با سبك زندگي اسلامي مي تواند ديگران را هم تحت تاثيرمعنويت حج قرار دهد.
وي اضافه كرد: ما در حج بدنبال طرح مسايل فرقه اي و مذهبي نيستيم و تنش هاي سياسي را هم دخالت نمي دهيم وبراي اجراي برنامه هاي فرهنگي براي زائرانمان اولويت قائل هستيم.
وي هدف غرب از دامن زدن به اسلام هراسي را معرفي چهره نادرست از اسلام دانست و تاكيد كرد: بايد دست در دست هم چهره اسلام اعتدالي را به دنيا معرفي كنيم كه نمود آن دركنگره عظيم حج مي تواند تحقق يابد. اين گزارش حاكيست دراين ديدار معاون وزير ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان نيز با اشاره به اينكه درسال هاي اخير كيفيت ارائه خدمات به زائران افغان ارتقاء يافته است ، گفت: براي ارائه خدمات بهتر به زائران خود، از تجارب جمهوري اسلامي ايران درحوزه حج استفاده خواهيم كرد.
وي با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد اختلافات مذهبي درمنطقه و ميان همسايگان تصريح كرد: دشمنان در اين زمينه موفقيتي نداشته اند و با وجود توطئه هاي برخي قدرتهاي جهاني ، نظام جمهوري اسلامي ايران قوي و مستحكم به سوي جلو در حركت است.
گفتني است هيئت وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان به دعوت بعثه مقام معظم رهبري به ايران آمده است و در اين سفر پنج روزه ضمن شركت در كارگاههاي آموزشي با موضوعات و مباحث تخصصي در حوزه هاي مختلف حج جمهوري اسلامي ايران آشنا خواهد شد.




نظرات کاربران