تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی

تبیین فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع زائران حسینی

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به تبیین فلسفه و علت غیبت حضرت ولی عصر(عج) پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي يزدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع) با تبريك سالروز ولادت با سعات حضرت ولي عصر(ع) به تبيين فلسفه و علت غيبت آن حضرت پرداخت.
وي با طرح اين سؤال كه اگر حراست و پاسداري از دين خدا و رساندن معارف الهي به مردم وظيفه امام زمان(عج) است پس چرا در غيبت قرار دارند، گفت: مسأله غيبت حضرت ولي عصر، يك مسأله اتفاقي نبوده كه در زمان حضرت صورت گيرد بلكه سنت پروردگار است كه اين مسأله اتفاق افتد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) از پيامبر اكرم(ص) تا امام حسن عسكري(ع) از امر غيبت خبر داده و زمينه را مهيا كردند تا مردم آماده پذيرش غيبت شوند و از طرف ديگر هم شرايط جامعه ديني براي آن زمان فراهم شود.
وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند «مهدي از فرزندان من است، اسمش، اسم من است و كنيه اش كنيه من، شبيه ترين مردم به من است خَلقا و خُلقا، براي او غيبتي است و يك حيرتي كه مردم امت من به گمراهي مي افتند، سپس مانند خورشيد فروزان مي آيد، و زمين را پر از عدل و داد مي كند، همچنانكه از ظلم و جور پر شده بود».
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي در ادامه نخستين علت غيبت را حفظ جان امام(ع) عنوان و ابراز كرد: همه ائمه از امام علي(ع) تا امام عسكري(ع) كه بين مردم حضور داشتند به شهادت رسيدند؛ اگر آخرين حجت خدا هم در بين مردم بود قطعا به شهادت مي رسيد و زمين خالي از حجت مي شد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا اظهار داشت: زراره از امام صادق(ع) نقل مي كند كه آن حضرت فرمود: «براي مهدي(ع) غيبت ناگزيري است. گفتم: چرا؟ فرمود: [بر جانش] مي ترسد.
وي خاطرنشان كرد: وقتي مردم هر زماني به امام نياز داشته باشند و امام مهدي(ع) نيز آخرين حجت الهي باشد، لازم است آن حضرت از هر آسيبي حفظ شود و وقتي حفظ جان آن بزرگوار ممكن نباشد، لازم است از انظار مردم غايب شود، تا حياتش تضمين شده و همه مردم از وجودش بهره مند شوند.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي دومين علت و فلسفه غيبت را امتحان الهي عنوان كرد و گفت: امام موسي كاظم(ع) مي فرمايند «براي صاحب اين امر، ناچار غيبتي خواهد بود تا اين كه گروهي از مؤمنان از عقيده خود بر مي‌گردند. خدا به وسيله غيبت بندگانش را امتحان مي‌كند».
وي سومين علت غيبت را بر گردن نداشتن بيعت از سوي حاكم ظالم خواند و اظهار داشت: امام زمان(عج) در اين باره به شيخ كليني مي فرمايند «هر يك از پدران من در زمان خود بيعت سلطان طاغي زمان خود را بگردن گرفت، ولي من زماني كه ظهور مي كنم، بيعت هيچ يك از طاغيان روزگار را بگردن ندارم».
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در پايان خاطرنشان كرد: حضرت ولي عصر(ع) پشت پرده غيبت نيست بلكه اين گناه ما است كه بين ما و آن حضرت جدايي انداخته است؛ امروز اگر بخواهيم نور خدا را ببينيم بايد اعضا و جوارح خود را كنترل كنيم، محرمات را ترك و واجبات را انجام دهيم.




نظرات کاربران