ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان

ایران، آماده انتقال تجربیات حج و زیارت به افغانستان

هیئت حج و اوقاف جمهوری افغانستان در بازدید از پژوهشکده حج و زیارت آمادگی خود را برای بهره‌مندی از تجربیات، انتشارات، مجلات، پژوهش‌ها وتحقیقات پژوهشکده حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هيات عالي رتبه وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان كه به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده اند پيش از ظهر امروز از پژوهشكده، كتابخانه و موزه حج و زيارت در قم بازديد كردند.
حجت‌الا‌سلام والمسلمين سيدمهدي عليزاده موسوي ضمن معرفي پژوهشكده حج و زيارت، تصريح كرد: انتشار بيش از 1400 اثر در حوزه حج و بيش از 100 شماره مجله ميقات حج از جمله اقدامات صورت گرفته دراين پژوهشكده است.
حجت‌الا‌سلام عليزاده موسوي در ادامه در تبيين اهداف تاسيس اين پژوهشكده گفت: توسعه و گسترش پژوهش در زمينه شناخت صحيح از ابعاد عبادي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و بين المللي حج يكي از مهمترين اهداف اين پژوهشكده مي‌باشد همچنين ايجاد زمينه مناسب براي ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه حج و زيارت؛ از ديگر اهداف اين پژوهشكده است.
وي در ادامه افزود: هم اكنون چهار گروه پژوهشي؛ "اخلاق و اسرار" ، " كلام و معارف" ، " فقه و حقوق"و " تاريخ و سيره" فعاليت دارند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين عسكري مدير منطقه روحانيون استان قم درباره چگونگي فعاليت هاي روحانيون كاروان هاي حج و عمره گفت: كاروان 85 نفره و 115 نفره يك روحاني، كاروان 135 نفره و 160 نفر يك روحاني و يك معين يا معينه زايران ايراني را همراهي مي كنند.
در ادامه نيز حجت الاسلام بركت رضايي درباره نرم افزارها، كتابخانه مجازي و محصولات متنوع پايگاه اطلاع رساني حج توضيحاتي ارائه داد.
در پايان نيز مولوي اسرار الحق از اعضاي هيات وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان ضمن ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي انجام شده و كتب توليد شده توسط پژوهشكده حج و زيارت آمادگي خود را جهت بهره گيري از آثار پژوهشكده حج و زيارت در افغانستان اعلام كرد.
گفتني است هيئت وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوري افغانستان به دعوت بعثه مقام معظم رهبري به ايران آمده است و در اين سفر پنج روزه ضمن شركت در كارگاههاي آموزشي با موضوعات و مباحث تخصصي در حوزه هاي مختلف حج جمهوري اسلامي ايران آشنا خواهد شد.




نظرات کاربران