کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان  تصاویر

کربلای معلا در آستانه ولادت با سعادت امام زمان تصاویر

کربلای معلا در آستانه نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، سراسر نور و سرور است و زائران در هر نقطه به برپایی مراسم جشن و شادی مشغولند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، زائران بي شماري خود را از نقاط مختلف كشور عراق و نيز از ايران اسلامي به كربلا رسانده اند تا نيمه ماه مبارك شعبان را كه مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت ولي عصر(ع) است، در اين شهر مقدس درك كنند.
در گوشه كنار شهر مقدس كربلا به ويژه اطراف بين الحرمين و خيابان هاي منتهي به حرم حضرت سيدالشهدا(ع)، مردم با برگزاري مراسم جشن و پايكوبي و پرتاب فشفشه هاي رنگي به آسمان، شادماني خود را اعلام مي كنند و از اين روز فرخنده در شور و شعف هستند.
در بين الحرمين نيز زائراني با روشن كردن شمع، ارادت خود را به مولود اين روز فرخنده نشان داده و براي تعجيل در ظهور حضرتش، دست به دعا بالا برده اند.
از دو روز گذشته با سيل جمعيتي كه رو به كربلاي معلا نهاده اند روبه رو هستيم و روز به روز نيز بر تعداد زائران حرم حسيني(ع) افزوده مي شود؛ چراكه مردم عراق اعتقاد ويژه اي به زيارت مضجع نوراني اباعبدالله(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در روز نيمه شعبان دارند.
پذيرايي از زائران با انوع نوشيدني ها همچون آب، چاي و آب ميوه و توزيع غذاي نذري از ديگر اقداماتي است كه احالي شهر مقدس كربلا از شب گذشته امكانات مورد نياز آن را در خيابان هاي منتهي به حرم مطهر امام حسين(ع) فراهم و برپا كرده اند و مشغول خدمت رساني هستند.
برخي هم بساط تهيه زولبيا و باميه را به راه انداخته اند كه البته با استقبال زائران نيز روبه رو شده است.
مقام صاحب الزمان(عج) كه در انتهاي خيابان شارع سدره قرار دارد، از شب گذشته صحنه شادماني مردمي بود كه شادي خود را با انواع وسايل آتش زا نشان دادند و اين شادماني تا پاسي از شب ادامه داشت.
نيمه شعبان نه تنها زائران در كربلا و ديگر شهرهاي مقدس كشور عراق، نه تنها مسلمانان و شيعيان جهان و نه تنها دوست داران و طرفداران عدالت و حقيقت، بلكه تمام ملائكه الهي و حتي تمام كائنات براي تولد قائم آل محمد(ص)، مسرور و شادمان هستند.




نظرات کاربران