حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:  

نیمه شعبان ، عید بشریت است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

نیمه شعبان ، عید بشریت است

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت از نیمه شعبان بعنوان عید بشریت نام برد و خواستارپیاده کردن شاخصه های حکومت حضرت ولی عصر در رفتارهای فردی و اجتماعی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با تبريك فرارسيدن ميلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج)، به ديدگاه اديان مختلف درباره منجي اشاره و تصريح كرد: اعتقاد به حضرت مهدي به شيعه اختصاص ندارد بلكه مسيحيان و اهل سنت هم به يك منجي در آخرالزمان اعتقاد دارند و اختلاف نظر تنها درخصوصيات است.
وي نيمه شعبان را عيد بشريت توصيف كرد و گفت: خداوند به انسان بشارت داده است كه در يك برهه زماني صالحان در روي زمين حاكم خواهند شد، عدل و داد همه جا را فرا خواهد گرفت، ظلم و ستم از روي زمين رخت برخواهد بست و مردم به حقوق واقعي شان دست خواهند يافت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه اهل سنت نيزدركتب حديثي خود نقل كرده اند كه درآخرالزمان فردي از نسل رسول خدا (ص ) خواهد آمد و دراين بحث اختلاف نظر زيادي ميان شيعه و اهل سنت وجود ندارد، افزود: اين گونه مسايل با روي كارآمدن وهابيت تحريف شد، آنها تلاش كردند احاديث مربوط به حضرت مهدي (عج) را از اعتبار بيندازند درحاليكه شبيه آنچه در روايات اهل تشيع آمده ، اهل تسنن نيز نقل كرده اند.
وي با اشاره به اينكه بعد از انقلاب كارهاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي فاخري درباره حضرت مهدي انجام شده است، از كم توجهي به بحث هاي مهمي همچون شرايط قبل از ظهور و ويژگي هاي حكومتي و اخلاق و سيره آن حضرت ، ابراز تاسف كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا تاكيد براينكه هيچ كس نمي تواند بگويد ظهور چه زماني اتفاق خواهد افتاد، برخي از اقدامات فريبكارانه درعصر حاضر درخصوص رويت امام زمان را يادآور شد و گفت: برخي افراد فريبكار با اينگونه اقدامات تلاش مي كنند تا مردم را از مسير اصلي منحرف نمايند درحالي كه در روايات به شرايط قبل از ظهور اشاره شده است.
وي بروز جنگ هاي متعدد در منطقه شامات، مسايل مربوط به يمن و توسعه ظلم و ستم در سرتاسر گيتي را ازجمله نشانه هاي قبل ازظهورعنوان كرد و افزود: در برخي روايات آمده است جنگ ها به حدي توسعه پيدا مي كند كه دو سوم جمعيت بشر كشته خواهند شد، اينگونه مطالب در آن زمان براي مردم قابل فهم نبود چرا كه جنگ ها تن به تن بود و اين همه كشته درجنگ معني نداشت اما با پيشرفت هاي كنوني و توليد سلاح هاي هسته اي و ميكروبي امروز براي مردم قابل درك است.
وي اضافه كرد: بعضي از علما در گذشته درمورد برخي تعابير از جمله در خصوص پوشش بانوان " كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ - زناني هستند كه ظاهراً لباس پوشيده‌ اند اما درحقيقت عريانند " ترديد مي كردند، چرا كه درگذشته دوركسي تصور نمي كرد خانمي لباس پوشيده ولي برهنه باشد درحاليكه در وضعيت امروز دنيا اينگونه پوشش ها ديده مي شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه علما سعي كرده اند روايات مربوط به اين دوره را حفظ نموده و به نسل هاي بعدي منتقل كنند، افزود: اتفاقاتي كه بعد از ظهور رخ خواهد داد يكي ازمهمترين مباحثي است كه خلاء شناخت آن درجامعه احساس مي شود.
وي با طرح اين سوالات كه ويژگي حكومت و برنامه حكومتي امام زمان چيست و براي ايجاد تحول روحي و اخلاقي درجامعه از چه شيوه هايي استفاده خواهند كرد؟ اظهار داشت: پاسخ اين سوالات و امثال آن در روايات وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر بعنوان نمونه بحث عدالت و ضرورت تكيه برآن را يادآور شد و با اشاره به مفهوم وسيع عدالت گفت: در لغت قراردادن هر چيزي را سرجاي خود " وضع الشيي في موضعه " بعنوان عدل مطرح مي كنند، اگر تنها به همين شاخصه امروزعمل شود بسياري از مشكلات حل خواهد شد.
وي افزود: دراين بحث اگر در واگذاري سمت هاي حكومتي ، فردي خوب و متدين را در كاري بگمارند كه سررشته اي از آن ندارد، ظلم است، بايد براي انجام دادن هركاري متناسب با آن افراد را انتخاب و برنامه ريزي كرد.
وي اضافه كرد: اگر به برخي افراد كاري واگذارشود كه تناسبي با رشته تحصيلي آنها ندارد در آن بخش عقب خواهيم ماند و به نتايج مفيدي دست پيدا نخواهيم كرد.
نماينده ولي فقيه سپس ازتوسعه علمي ، بالا رفتن سطح عقل و درك مردم ، ايجاد شبكه مديريتي صالح براي اداره جامعه ، سخت گيري بر كارگزاران و رحمت و شفقت نسبت به مردم و ايجاد رفاه براي عموم مردم بعنوان شاخصه هاي حكومت امان زمان (عج) نام برد و گفت: اين موارد از شاخصه هاي حكومت ديني و اسلامي است و نظام اسلامي وقتي موفق خواهد شد كه ظلم را از جامعه بردارد، از نظر علمي سرآمد باشد و از نظر اقتصادي براي عموم مردم رفاه بياورد.
وي افزود: يكي ديگر از شاخصه هاي حكومت ديني اين است كه مردم به عبادت رغبت پيدا مي كنند و مساجد پر از جمعيت مي شود و نسل جوان به دين گرايش پيدا مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان روايت " يرضي عن خلافته اهل الا‌رض و ا‌هل السماء " اظهار داشت: در حكومت امام زمان تمام مردم در روي زمين و آنها كه در آسمان هستند يعني پرندگان و غير آنها احساس امنيت و آسايش خواهند كرد.
وي افزود: اگر مي گوييم منتظر امام زمان هستيم، بايد رفتارمان امام زماني باشد و واقعا منتظر امام زمان باشيم.
وي اضافه كرد: اگر رفتارما ، رفتاري مورد پسند امام زمان باشد درتمام رفتارهاي فردي و اجتماعي اسلام وشاخصه هاي حكومت ديني را پياده و استفاده خواهيم كرد.
نماينده ولي فقيه در پايان ابراز اميدواري كرد با قدم هايي كه امام امت (ره) ، مردم ، شهدا ، ايثارگران و خانواده اين عزيزان برداشته اند و سكان انقلاب به دست مقام معظم رهبري رسيده است، بتوانيم شاخصه هاي حكومت ديني و اسلامي را تا قبل از ظهور حضرت ولي عصرارواحناه فداه درجامعه پياده كنيم.




نظرات کاربران