نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم

نشانه های بندگان صالح از منظر قرآن کریم

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، حاکم شدن بندگان صالح بر روی زمین را از سنت های قطعی الهی خواند و به تبیین پنج نشانه صالحان از منظر قرآن کریم پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي يزدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع)، حاكم شدن بندگان صالح در زمين را از سنت هاي قطعي الهي و از بين برنده بساط ظلم، ستم و بي عدالتي عنوان كرد.
وي با اشاره به آيه 105 سوره انبيا كه مي فرمايد «و همانا در زبور پس از تورات نوشتيم كه سرانجام زمين را بندگان شايسته ما به ارث (حكومت) خواهند برد»، گفت: مراد از ذكر در اين آيه شريفه قرآن كريم و مراد از زبور تمام كتاب هايي است كه بر انبياي الهي نازل شده است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه خداوند در تمام كتاب هاي الهي به انبياي خود فرموده است كه زمين را بندگان شايسته به ارث خواهند برد، اظهار داشت: امام صادق(ع) در تفسير اين آيه مي فرمايند كه مراد از بندگان شايسته حضرت قائم(عج) و ياران او هستند.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي افزود: پيامبر اكرم(ص) كه مي فرمايند «اگر از عمر جهان جز يك روز نماند، خداوند آن روز را آن قدر طولاني مي كند تا مرد صالحي را از خاندان من برانگيزد كه صفحه زمين را پر از عدل و داد كند همانگونه كه از ظلم و جور پر شده است».
وي در ادامه به بررسي نشانه هاي بندگان صالح و ياران امام زمان(عج) از منظر آيه 114 سوره آل عمران پرداخت و ايمان به خدا، ايمان به قيامت، امر به معروف، نهي از منكر و سبقت در كارهاي خير را به عنوان پنج نشانه صالحان كه در اين آيه بيان شده است، پرداخت.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا اظهار داشت: مهم ترين مسأله در زندگي انسان ايمان به خدا و روز قيامت است كه اگر اين اعتقاد وجود داشته باشد همه مشكلات حل خواهد شد و اگر باور به خدا و قيامت نباشد، مشكل آفرين است.
وي با بيان اينكه راز ماندگاري اصحاب امام حسين(ع) در طول تاريخ، اين ويژگي ها است و همين ويژگي ها در اصحاب امام زمان(عج) هم وجود دارد، افزود: امام صادق(ع) در اين زمينه مي فرمايند كه اصحاب حضرت ولي عصر(عج) از نظر ايمان و باور، داراي چنان قلب استوار و محكم هستند كه هيچ چيزي آنها را درباره خدا و باورهايشان به شك و ترديد نمي اندازد.
حجت الاسلاام والمسلمين صمدي يزدي خاطرنشان كرد: قيام امام حسين(ع) براي امر به معروف و نهي از منكر بود، گفت: حاكميت ظلم، فساد و بي عدالتي كه ارزش هاي ديني را زير پا بگذارد، بزرگ ترين منكر است و امام و ياران ايشان حركت مي كنند تا اين نوع حاكميت را از بين ببرند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در پايان با اشاره به ويژگي سبقت در كارهاي خير، گفت: در روز عاشورا، ياران امام حسين(ع) در رفتن به ميدان جنگ و كشته شدن در راه خدا و حمايت از اباعبدالله الحسين(ع) از هم سبقت مي گرفتند.




نظرات کاربران