روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد

روزنامه مصری: ریاض با ساخت کلیسا در عربستان موافقت کرد

روزنامه غیر دولتی «ایجبت اندیپندنت» چاپ مصر روز جمعه نوشت: براساس توافقی که اخیرا میان ریاض و واتیکان امضا شده است، عربستان برای اولین بار با ساخت کلیسا در این کشور موافقت کرد.

به گزارش ايرنا، اين روزنامه به نقل از يك منبع نزديك به پاپ اعلام كرد: اين توافق ميان كاردينال «جان لوئيس توران» رئيس شوراي گفت و گوي اديان واتيكان وابسته به پاپ و «محمد بن عبدالكريم العيسي» دبيركل عربستاني اتحاديه جهان اسلام منعقد شده است.
براساس اين توافق، يك كميته مشترك مركب از نمايندگان دو طرف براي نشست هاي آينده ايجاد مي شود. همچنين اين كميته، هر دوسال يكبار نشست خواهد داشت.
«پل منجد الهاشم» نماينده پاپ در خاورميانه نيز در اين خصوص گفت: بحث هايي براي ساخت كليسا در عربستان وجود دارد.
الهاشم تصريح كرد: سه تا چهار ميليون مسيحي در عربستان زندگي مي كنند كه اميدواريم اين افراد، كليسايي (براي عبادت) داشته باشند.
لوئيس توران رئيس شوراي گفت و گوي اديان واتيكان 18 آوريل (29 فروردين) براي نخستين بار به عربستان سفر و با «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه اين كشور ديدار و گفت و گو كرد.
«بشاره الراعي» رئيس كليساي ماروني لبناني، نيز نوامبر 2017 (آبان/ آذر 96) با پادشاه و «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي ديدار و گفت و گو كرد.
از سوي ديگر، بن سلمان در جريان سفر چند هفته اي خود به آمريكا، با گروهي از رهبران يهودي و مسيحي كليساي كاتوليك در نيويورك ديدار داشت.
كشيش آمريكايي «براندن» نيز آوريل 2017 (فروردين/ ارديبهشت 96) اعلام كرد كه مجوز تاسيس نخستين كليسا در عربستان را ارائه كرده است كه مقام هاي رياض با آن موافقت كرده اند.
وي در گفت و گو با يك شبكه آمريكايي تاكيد كرد، يك كليسا كه «اميد» نام دارد، در رياض در دست ساخت است و در آن هزاران مسيحي به عبادت مشغول هستند.


| شناسه مطلب: 88319




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران