امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند
امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره همبستگی و اتحاد میان محبان اهل بیت(ع) با نام سیدالشهدا(ع)، گفت: حضور هزاران زائر غیر شیعه و غیر مسلمان در مراسم اربعین حسینی نشان دهنده این است که این موضوع دیگر منحصر به تشیع نیست و به یک موضوع جهان شمول تبدیل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي روحاني، امام جمعه بابل امروز در ديدار اعضاي ستاد اربعين حسيني راهيان كربلا با حجت الاسلام سيد علاء الموسوي، رئيس ديوان وقفي شيعي عراق با بيان اهميت و جايگاه همايش بزرگ اربعين حسيني، گفت: موضوع اربعين حسيني يك رويداد بي نظير است كه تحولي بزرگ در عرصه بيداري و حركت آزادي خواهان و مستضعفان جهان ايجاد كرد.
وي افزود: موضوع پياده روي اربعين و حضور بيش از 20 ميليون زائر در اين پياده روي در كنار پذيرايي و خدمت هاي عاشقانه به زائران، بيشتر به يك معجزه در قرن اخير شبيه است.
توليت مدارس علميه خاتم الانبياء(ص) با اشاره به محور بودن مردم عراق در اين رويداد بي نظير تاكيد كرد و اظهار داشت: تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي براي محور بودن مردم عراق و تشكر ويژه ايشان از خدمت رساني مجموعه هاي دولتي و مردمي عراق در مراسم اربعين حسيني نشان مي دهد كه عشق و علاقه به ساخت سيدالشهدا(ع) در عمق و جان مردم عراق برخاسته است و از اين كشور در تمام عالم فراگير شد.
امام جمعه بابل افزايش شتابان تعداد شركت كنندگان از سراسر جهان براي حضور در مراسم معنوي پياده روي اربعين را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: حضور موكب هاي ايراني براي همكاري و مساعدت با مردم عراق و برداشتن گوشه اي از بار سنگين مراسم بزرگ اربعين حسيني است.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني محور بودن سيدالشهدا(ع) براي پيوند ميان ملت هاي مختلف را يكي ديگر از معجزه هاي اربعين بيان كرد و گفت: حضور هزاران زائر غير شيعي و غير مسلمان در مراسم اربعين حسيني نشان دهنده اين است كه اين موضوع ديگر منحصر به تشيع نيست و به اين موضوع جهان شمول تبديل شده است.
وي با اشاره به سابقه كهن مردم مازندران در عشق و علاقه به اهل بيت(ع) به ويژه سيدالشهدا(ع)، افزود: ارادت به ساحت سيدالشهدا(ع) ريشه اي عميق در اعتقاد و باورهاي مردم مازندران دارد و اين منطقه به ديار علويان به عنوان پناهگاه فرزندان امامان معصوم(ع) شهرت يافته است.
امام جمعه بابل با تقدير از مساعدت مقام هاي عراقي براي ستاد اربعين راهيان كربلا و همكاري هاي آن ها در اين زمينه، خاطرنشان كرد: سنگ تمام مسؤولان عراقي به ويژه ديوان وقفي شيعي عراق در مساعدت نسبت به ستاد اربعين راهيان كربلا و به ويژه زائران حسيني از استان مازندران موجب شد تا با همراهي جمعي از مسؤولان مازندران تقديري حضوري از اين اهتمام شما داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني با دعوت از حجت الاسلام سيدعلاء الموسوي براي سفر به استان مازندران، تاكيد كرد: اميدواريم سطح همكاري هاي ميان مازندران به ويژه علما و روحانيت با ديوان وقفي شيعي عراق گسترده شود و نتايج حاصله خير و بركت مضاعفي را براي جامعه شيعي دو كشور فراهم كند.
ايراني ها بيشترين زائران اربعين غير عراقي
در اين ديدار حجت الاسلام سيدعلاء الموسوي با ابراز خرسندي از اين ديدار، با اشاره به حضور تعداد زياد زائران عتبات عاليات از ايران، گفت: وجود عتبه هاي مقدسه در عراق و سفر ميليون ها زائر ايراني به عراق در كنار حضور زائران عراقي براي زيارت امام هشتم و امامزادگان واجب التعظيم در ايران، ظرفيت ها و بسترهاي بالقوه و بالفعل معنوي زيادي را ميان دو كشور فراهم كرده است.
وي حضور ايراني ها را داراي بيشترين زائر اربعين بعد از مردم عراق بيان كرد و افزود: ما عميقا بر اين باور هستيم اراده الهي دل هاي ميليون ها عاشق را از سراسر جهان اسلام براي حضور در مراسم پياده روي اربعين حسيني به سمت كربلا كشانده است و فرصت خدمت گزاري را براي ما فراهم نمود و ما شكرگزاري از اين نعمت را تلاشي همه جانبه و با تمام وجود براي زائران مي دانيم.
رئيس ديوان وقفي شيعي عراق ستاد اربعين حسيني راهيان كربلا را از منسجم ترين و بهترين مجموعه هاي خدمت گذاري مردمي از ايران در ايام اربعين دانست و تصريح كرد: همه مردم عراق خادمان زائران سيدالشهدا(ع) محسوب مي شوند و ما بايد از شما كه رنج هزاران كيلومتر را براي برپايي موكبي با نام مقدس فاطمه الزهرا(س) در شهر كربلا و پذيرايي از زائران امام حسين(ع) را به جان مي خريد، تشكر ويژه داشته باشيم.
وي با ابراز خرسندي از دعوت امام جمعه بابل براي حضور در استان مازندران، خاطر نشان كرد: به زودي با همراهي جمعي از مسؤولان عراقي براي افزايش سطح ارتباط و گسترش همكاري ها به شهرستان بابل سفر مي كنيم و اميدواريم كه اين ديدارها فصل تازه اي را ميان علما و مجموعه خدمتگزاران مكتب اهل بيت(ع) فراهم كند.
گفتني است، در اين ديدار حجت الاسلام ناصر شكريان، مديركل تبليغات اسلامي و جمعي از مسؤولان و خادمان ايراني و عراقي ستاد اربعين حسيني راهيان كربلا حضور داشتند.


| شناسه مطلب: 88337




اربعين



نظرات کاربران