تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل

تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا در همایش احلی من العسل

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشجویان به تبیین چیستی و چرایی سفر کربلا و معانی اباعبدالله، قتیل العبرات و سدره المنتهی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در همايش دانشجويي احلي من العسل، به تبيين واژه «اباعبدالله»، «قتيل العبرات» و «سدره المنتهي» كه بر سر در سه ورودي حرم مطهر امام حسين(ع) پس از جمله «السلام عليك»، آمده است، پرداخت.
وي در تبيين معناي اباعبدالله در جمله «السلام عليك يا اباعبدالله»، با بيان اينكه اگر امام حسين(ع) نبود از دين پيامبر اكرم(ص) چيزي باقي نمي ماند، گفت: اگرچه اباعبدالله در بين عرب كنيه است، اما وقتي امام حسين(ع) فرزندي به نام عبدالله نداشته است، كنيه اباعبدالله به معناي پدر و معلم عبوديت و بندگي به كار مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، اظهار داشت: وقتي آن حضرت معلم و پدر عبوديت مي شود قرب الهي پيدا مي كند و خاك تربتش شفا و دعا زير قبه ايشان مستجاب مي شود و هفت هزار فرشته براي زائرانش دعا مي كنند و چهار هزار فرشته از زايران آن حضرت استقبال و بدرقه مي نمايند.
وي با اشاره به معناي قتيل العبرات در جمله «السلام عليك يا قتيل العبرات»، اظهار داشت: معناي اين جمله، سلام بركشته اشك ها است و اين اهميت اشك را نشان مي دهد و اين اشك غبطه است كه اي كاش ما در زمان امام حسين(ع) بوديم و از خاندان مطهر ايشان دفاع مي كرديم.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق عاشورا را يك جريان و يك فرهنگ خواند و افزود: جريان كربلا تداوم دارد و كساني كه آرزو مي كنند اي كاش آن زمان در كنار آن حضرت بودند و در ركاب ايشان مي جنگيدند، امروزمي توانند در جريان فكري و فرهنگي عاشورا قرار گيرند.
وي با بيان معناي عبرت گفت: كربلا سرزمين عبرت است چراكه واقعه بسيار مهمي رخ داده كه در زندگي همه بشريت و در تمام زمانها نقش آفرين است بنابراين بايد عبرت بگيريم از اينكه در سرزمين كربلا، جنگ حق و باطل شروع و حق پيروز شد و همواره پيروزي با حق و حقيقت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به حجم گسترده تبليغات دشمنان گفت: اگر امروز نتوانيم در برابر تهاجم ها و تبليغات دشمن بايستيم و فريب آنها را بخوريم اگر آن زمان هم بوديم فريب آن ها را مي خورديم.
وي با بيان اينكه دين داري، هزينه دارد، گفت: امروز صداي اسلام ناب در برابر اسلام آمريكايي بلند است و كساني كه امروز فريب اسلام آمريكايي را مي خورند آن زمان هم اگر بودند فريب اسلام اموي را مي خوردند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بيان معناي سدره المنتهي در جمله «السلام عليك يا سدره المنتهي» نيز گفت: سدره المنتهي نام درختي يا جايگاهي است در آسمان هفتم كه جبرييل هم از آنجا بالاتر نمي تواند برود، جز پيامبر اكرم(ص) كه از آن هم عبور كرد.




نظرات کاربران