اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت   نخستین کاروان از یزد

اعزام زائران عتبات در ماه رمضان از 21 اردیبهشت نخستین کاروان از یزد

مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق با اشاره به فرایند اعزام زائران عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان، گفت: نخستین کاروان، 21 اردیبهشت ماه از یزد اعزام می شود.

سيد مرتضي حسيني در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا با اشاره به اعزام زائران ايراني به عتبات در ماه رمضان، تأكيد كرد: بر خلاف سال هاي گذشته كه از اول تا پانزدهم ماه رمضان، اعزام زائران به عتبات عاليات متوقف مي شد، امسال توقفي در اعزام ها نخواهيم داشت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه نخستين كاروان هاي اعزامي در ماه مبارك رمضان از استان يزد هستند و روز 21 ارديبهشت ماه اعزام خواهند شد، گفت: براي اعزام زائران ايراني در ماه مبارك رمضان سه پكيج (بسته) شش شب، هفت شب و چهارده شب در نظر گرفته شده است.
مدير دفتر نمايندگي حج و زيارت در عراق با بيان اينكه در بسته 14 روزه، زائران 10 روز در كربلاي معلا اسكان خواهند يافت و چهار روز باقيمانده را به زيارت نجف اشرف و كاظمين مشرف مي شوند، گفت: نام نويسي براي اعزام در ماه مبارك رمضان، با قيمت ارزان تر نسبت به كاروان هاي عادي انجام مي شود.
حسيني در ادامه اعزام زائران ايراني در ماه مبارك رمضان را به دو دوره اعزام از اواخر ماه شعبان تا نيمه رمضان و از نيمه ماه رمضان تا پايان اين ماه دسته بندي كرد و يادآور شد: تمامي اعزام هاي ماه رمضان چه به صورت پروازي انجام شود و چه به صورت زميني، از راه زميني به كشور باز خواهند گشت.
وي همچنين تصريح كرد: با توجه به اينكه كاروان هاي زيارتي در بسته هاي شش شب و هفت شب از 24 ماه شعبان اعزام مي شوند و كاروان زيارتي در بسته 14 شب نيز از 27 اين ماه اعزام خواهند شد، آخرين كاروان زيارتي در دوره نيمه اول ماه رمضان، دوازدهم اين ماه به وطن باز مي گردند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا همچون سال هاي گذشته عمليات به روز رساني امكانات هتل ها از اول تا پانزدهم ماه رمضان انجام مي شود، گفت: با توجه به تعداد كم زائران ايراني حاضر در شهرهاي مقدس كربلا، نجف و كاظمين در ماه رمضان نسبت به روزهاي ديگر سال، تداخلي در اين موضوع ايجاد نمي شود.
حسيني خاطرنشان كرد: در صورتي كه اطلاعات نواقص هتل ها از سوي گروه تصنيف كه قبلا به كشور عراق سفر كرده بودند، فرستاده شود، به شركت ها و صاحبان هتل ها ابلاغ خواهيم كرد تا در ايام ماه مبارك رمضان نسبت به اعمال اصلاحات مورد نظر و رفع نواقص اقدام كنند.
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق همچنين با اشاره به كاهش تعداد زائران عتبات در ماه مبارك رمضان، گفت: طبيعتا ستادهاي ما در نجف، كاظمين و كربلا براي خدمت رساني به زائران در ماه رمضان فعال است، اما متناسب با تعداد زائران، تعديل نيرو صورت خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران