آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷ آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷

آماده‌سازی خدمات آنلاین و بستر ارتباطی برای زائران حج ۹۷

رئیس سازمان حج و زیارت به منظور آماده سازی خدمات آنلاین و فراهم‌سازی بستر مناسب برای رفاه زائران ایرانی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي حج و زيارت، حميد محمدي، رئيس سازمان حج و زيارت در ديدار با وزير ارتباطات ضمن تاكيد بر تقويت ارائه خدمات به مردم در بستر الكترونيك و موبايلي گفت: بعد از تاكيدات مسئولان كشور مبني بر عدم استفاده از پيام رسان‌هاي غير بومي، سازمان حج و زيارت نيز بهره گيري از پيام رسان‌هاي داخلي را مدنظر قرار داده است؛ ضمنا براي ارايه خدمات آنلاين به زائران، تفاهم‌هايي با تعدادي از كسب و كارهاي نوپا براي ارايه خدمات به زائران انجام شده است.
محمدي با اشاره به جمعيت ۸۵ هزار نفري زائران خانه خدا افزود: اين تعداد به همراه خانواده‌هاي زائران و همچنين مديران و عوامل گروه مخاطبي هستند كه مي‌توانند از خدمات آنلاين سازمان حج و زيارت بر بستر دولت الكترونيك استفاده كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين به بهره گيري از پيام رسان‌هاي داخلي براي اطلاع رساني مطلوب به زائران در راستاي سرعت، جامعيت و دقت تاكيد كرد و گفت: ارتباط سازمان حج و زيارت نه تنها با زائران بلكه با مجموعه اي از كاروان‌ها، مديران، عوامل و قشر زيادي از مردم جامعه است و در اين راستاي اطلاع رساني، از راهبردهاي مختلفي مانند سايت، بروشور، بخش نامه ها، كلاس‌هاي آموزش، ظرفيت مديران كاروان ها و روحانيون بهره گرفته ايم، با توجه به اينكه امروزه قشر زيادي از مردم با دستگاه خدمات رساني مانند سازمان حج در رابطه هستند ما نيز تصميم گرفتيم با توجه به تاكيدات مسئولان مبني بر بهره‌گيري از پيام رسان‌هاي داخلي، بدين سمت و سو حركت كنيم.
محمدي تصريح كرد: ما تصميم گرفتيم كه اطلاع رساني خود را در بستر پيام رسان‌هاي داخلي ايجاد كنيم و در اين رابطه نيز اقدامات قابل توجهي انجام داديم. بعد از تاكيدات مسئولان كشور مبني بر عدم استفاده از پيام رسان هاي غير بومي، سازمان حج و زيارت نيز بهره گيري از پيام رسان هاي داخلي را مدنظر قرار داد و در اين رابطه تفاهم نامه اي را با پيام رسان گَپ به امضا رسانيد.هدف اصلي ما اين است كه با توجه به اقبال جامعه به بهره گيري از خدمات الكترونيك و خدمات موبايلي، ما نيز ارائه خدمات به مردم را در بستر موبايلي تقويت كنيم كه اين خدمات مي‌تواند شامل ثبت نام، ارائه خدمات و ... به زائران است.
رئيس سازمان حج و زيارت خواستار همراهي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با سازمان حج و زيارت شد و تاكيد كرد: از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌خواهيم كه راهبردهاي لازم براي بهره گيري از پيام رسان داخلي گپ را مورد توجه قرار دهد.
در ادامه اين نشست، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه در دنيا استفاده از موبايل و پيام رسان‌ها براي رفع نيازها در حال فراگير شدن است، گفت: سازمان حج و زيارت مي‌تواند براي ارائه خدمات زوار از طريق دولت همراه اقدام كند و علاوه بر آن درگاه‌هاي متفاوتي نيز در دسترس كاربران قرار دهد.
آذري جهرمي با بيان اينكه هم اكنون از طريق دولت همراه با احراز هويت خدماتي چون دريافت و پرداخت قبوض و خدمات بيمه اي ارايه شده است، تصريح كرد: اين خدمات به تدريج درحال كامل شدن است كه يكي از آن‌ها، خدمات حج مي تواند باشد كه مي توان درگاهي را روي پيام رسان‌هاي داخلي براي استفاده از كاربران ارائه كرد.
وي ارايه خدمات به زائران از سوي پيام رسان‌هاي بومي را قابل تقدير دانست وخاطر نشان كرد: اين عمل در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري در حمايت از محصول و كالاي ايراني است كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات آمادگي حمايت از آن را دارد، اگر سازمان حج و زيارت خدماتي براي ارايه دارد ظرف مدت يك هفته مي‌تواند از طريق پنجره اي در دولت الكترونيك آنرا در دسترس مردم قرار داد، اينكه سازمان حج و زيارت پيروي رويكرد مسولان و مردم به استفاده از پيام رسان‌هاي داخلي اهتمام كرده است جاي تشكر و قدرداني دارد.
جهرمي در پايان گفت: بنده شخصا با مدير عامل پيام رسان انتخاب شده صحبت خواهم كرد تا زير ساخت‌هاي مدنظر را تقويت كند و دغدغه‌هاي سازمان حج و زيارت را مورد تاكيد قرار دهد.


| شناسه مطلب: 88465




حج 97



نظرات کاربران