رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است

رمضان ماه استقامت، صبر و اتحاد است

رئیس‌جمهور گفت: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ایستادگی، اتحاد و برادری بیشتر و زدودن دل‌‌ها از همه کینه‌ها، قهرها و دودستگی‌ها است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام حسن روحاني ظهر چهارشنبه ٢۶ ارديبهشت‌ماه در جلسه هيأت دولت با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه حلول ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: اين ماه رحمت، بركت و مغفرت بوده كه همراه با رحمت‌هاي الهي، غفران و آمرزش الهي براي بندگان است و اميدوارم همه بتوانيم از اين سفره الهي كه در ماه رمضان برپا مي‌شود، نهايت بهره را ببريم و در كنار سفره حق قرار بگيريم.
وي افزود: ماه رمضان ماه خودسازي، ايستادگي، سلامت جسم و تزكيه روح و ماه تلاوت و تدبر در قرآن مجيد و بهره‌مندي از ليالي قدر و ماه امام حسن مجتبي(ع) قهرمان صلح و اميرالمؤمنين علي(ع) قهرمان صبر است.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امسال ماه مبارك رمضان با دو حادثه مهم مواجه شده است، تصريح كرد: ازيك‌طرف در منطقه با بي‌تدبيري مقامات آمريكا شرايطي پيش‌آمده و سفارتخانه خود را به بيت‌المقدس منتقل كرد كه برخلاف معاهدات گذشته و حتي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل است ضمن اينكه چنين اقدامي چيزي نيست كه به صلح و ثبات منطقه كمك كند.
وي با تأكيد بر اشتباه بودن نقل‌مكان سفارت آمريكا به قدس، عنوان كرد: مسلمانان جهان مسجدالاقصي و بيت‌المقدس را به‌عنوان قبله اول خود مي‌شناسند كه مورداحترام همه مسلمانان بوده و مدفن انبياء بزرگ الهي و مسجد انبيا الهي است كه در آنجا به عبادت مي‌پرداختند، لذا اين سرزمين مقدس را با بازي‌هاي سياسي نمي‌توان از جمعيت يك ميليارد و ۵۰۰ ميليوني مسلمانان جهان جدا كرد.
روحاني بابيان اينكه ملت فلسطين چنين ظلم‌هايي را تحمل نمي‌كند، تأكيد كرد: مردم فلسطين ٧۰ سال مقاومت كرده‌اند و بازهم مقاومت مي‌كنند تا به حقوق مشروع خودشان دست يابند، اعمال و رفتار رژيم صهيونيستي همواره تجاوز، ظلم، ستم و كشتن بي‌گناهان بوده و در اين چند روز ارتكاب چنين اعمالي آشكارتر شد و در روز نكبت كه مردم مسلمان فلسطين با دست‌خالي به ميدان آمده بودند همگان ديدند كه صهيونيست‌ها با سرب آتشين با آنان برخورد كردند و ملت مظلوم و آزاده فلسطين را به خاك و خون كشيدند و ده‌ها نفر را شهيد و هزاران نفر را مجروح كردند.
وي با اظهار تأسف از سكوت كشورهاي عربي و مسلمان در قبال جنايات صهيونيست‌ها، ابراز كرد: متأسفيم كه برخي از كشورهاي عرب منطقه در قبال جنايات روزهاي اخير صهيونيست‌ها سكوت كردند و برخي كشورهاي اسلامي نيز به‌سادگي از آن چشم‌پوشي نمودند و برخي ديگر نيز متأسفانه آن را دفاع مشروع لقب دادند درحالي‌كه دفاع مشروع از آن ملت و سرزميني است كه متعلق به خود آن ملت باشد نه سرزمين غصب شده فلسطين، لذا دفاع مشروع صهيونيست‌ها در اين سرزمين معنا و مفهومي ندارد. ملت فلسطين براي سرزمين خود مي‌جنگند.
رئيس‌جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: بدون ترديد امسال روز قدس باشكوه‌تري در ايران و ساير كشورها رقم مي‌خورد و جهانيان به رژيم صهيونيستي و سردمداران كاخ سفيد نشان مي‌دهند كه راه غلط و اشتباهي انتخاب كرده‌اند و به فضل الهي اين كار موجب وحدت و انسجام بيشتر دنياي اسلام و مقاومت بيشتر فلسطيني‌ها و تعجيل در گشايش در امور مردم فلسطين مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برجم اشاره كرد و افزود: ملت ايرآن‌همواره در برابر توطئه‌هاي ديگران و به‌ويژه رژيم آمريكا استقامت، مقاومت و ايستادگي كرده و نشان دادند كه در برابر فشار آن‌ها تسليم نمي‌شوند و اين ملت بزرگ را كسي نمي‌تواند به‌زانو درآورد.
روحاني اظهار كرد: در مسئله هسته‌اي عده‌اي كه آن‌طرف هستند، تصور مي‌كنند با فشار، تحريم، تهديد و حتي نشان دادن علائم جنگ مي‌توانند ملت ايران را تسليم كنند، اما ايستادگي و مقاومت ملت ايران به‌خوبي نشان داد كه اين تفكر و راه، نادرست و غلط است همچنين عده‌اي هم تصور مي‌كنند كه مسائل جهاني و اموري كه به‌نوعي در مجامع بين‌المللي و شوراي امنيت مطرح‌شده را با سخنراني، شعار و تحريك احساسات مردم مي‌توان حل‌وفصل كرد كه البته ثابت‌شده كه اين هم مسير درست و دقيقي نيست.
وي بابيان اينكه در موضوع هسته‌اي به دنبال دو دستاورد اصلي بوديم، بيان كرد: دستاورد اول احقاق حقوق ملت ايران بود. مطابق قطعنامه‌هاي سازمان ملل، غني‌سازي ايران غيرقانوني اعلام‌شده بود كه البته به‌هيچ‌وجه اين موضوع را قبول نداريم، اما اين مسئله به بهانه‌اي براي فشار به كشورمان تبديل‌شده بود و لذا قصد داشتيم آن را از بين ببريم. بر اين مبنا زيربناي ادعاي آن‌ها موضوع PMD و ادعاي فعاليت‌هاي غير صلح‌آميز بود و ما اين زيربنا را از بين برديم و معلوم شد كه ادعاهاي آن‌ها نابجاست و از طرفي حقوق ملت ايران را تثبيت و قطعنامه‌هاي مربوط به اين موضوع را لغو كرديم.
روحاني ابراز كرد: دستاورد و هدف ديگر رفع تحريم‌ها در راستاي تأمين منافع ملي بود كه در اين راستا، اگرچه ممكن است از صد در صد خواسته‌هاي خود در عمل به ٨۰ درصد دست‌يافته باشيم، اما بايد توجه داشت در مذاكره و تعامل با كشورهاي بزرگ غربي و آن‌هم كشور خاصي مثل آمريكا كه همواره با ملت ايران تخاصم داشته است، معلوم است كه مشكلاتي ايجاد مي‌كنند. اما بايد در ارزيابي دستاوردها بين برجم و نبود برجم مقايسه انجام دهيم در اين صورت به‌خوبي مشخص مي‌شود كه ملت ايران چه‌كار بزرگي انجام داده است.
رئيس‌جمهور افزود: البته در اين راه هميشه ملت ايران، حامي و پشتيبان بودند و مقام معظم رهبري رهنمود و ارشادهاي لازم را داشته‌اند و همه باهم اين كار بزرگ را به انجام رسانديم.
وي خاطرنشان كرد: به همه مردم عزيز ايران اطمينان مي‌دهم كه نگران اداره كشور نباشند، كاملاً مي‌دانيم كه چه‌كار انجام مي‌دهيم و شرايط منطقه و جهان را درك مي‌كنيم از همه اصناف، كسبه و توليدگران خواهش مي‌كنم مردم را در فشار نگذارند و مطمئن باشند كه ارز لازم را تأمين مي‌كنيم و هيچ‌كس اينكه در پس‌كوچه‌ها چند ده هزار دلار معامله مي‌شود، را مبناي قيمت ارز و كالاها قرار ندهد. دولت همه ارزهاي موردنياز را تأمين مي‌كند و ارزي كه در اين دو ماه پرداخت‌شده، بيشتر از پارسال است و مي‌توانيم تا آخر سال هم آن را پرداخت كنيم و هيچ مشكلي نداريم.
روحاني در پايان افزود: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ايستادگي، اتحاد و برادري بيشتر و زدودن دل‌‌ها از همه كينه‌ها، قهرها و دودستگي‌ها است و ان‌شاء‌الله شاهد اتحاد و ايستادگي بيشتر ملت ايران بوده و از اين پيچ تاريخي نيز به‌سلامت عبور مي‌كنيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران