زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند

زائران اربعین استان آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد می‌کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زائران استان در ایام اربعین امسال از مرز خسروی تردد خواهند کرد، گفت: استان‌های شمال‌غرب هم برای تکمیل زیرساخت‌های مرز خسروی به عنوان استان معین انتخاب شده اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رحيم شهرتي فر در نخستين جلسه كميته هماهنگي و خدمت‌رساني به زائران اربعين سال 97، اربعين حسيني را در انتقال پيام قيام عاشورا در جامعه بسيار موثر دانست و اظهار داشت: نقاط ضعف، تهديدها و فرصت‌هاي اربعين سال گذشته بررسي شده و بناست از تحميل هزينه‌هاي گزاف خودداري كرده و به آزمون و خطا روي نياوريم تا از تجربيات سال‌هاي گذشته استفاده كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه مهمترين سياست حاكم بر مراسمات اربعين، تقويت انسجام و يكپارچگي پيروان تشيع و تقويت ارتباط با اديان و تقريب مذاهب اسلامي با تاكيد بر قيام عاشوراست افزود: بحث شيعه و سني نداريم و هدف تقريب مذاهب است، بايد از اين گردهمايي ميليوني براي انسجام و اتحاد مسلمانان استفاده كنيم.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه آداب زيارت اربعين بايد به نحو احسن توسط كميته فرهنگي و آموزش به زائران آموزش داده شود تا با توجه عميق تري به زيارت عازم شوند ابراز داشت: مردم بايد به فرهنگ و قوانين عراق توجه كرده و در كربلا، نجف و... تابع قوانين اين كشور عمل كنند.
وي بر توسعه مشاركت مردم و نهادهاي اجتماعي در راهپيمايي عظيم اربعين تاكيد كرد و گفت: بايد با سازماندهي مراكز و هيئات مردم نهاد، زمينه‌هاي قانوني همراهي مردم براي برگزاري مراسم اربعين فراهم شود.
معاون استاندار آذربايجان شرقي، در ادامه با اشاره به اينكه ستاد اربعين آذربايجان شرقي از امروز آغاز به كار مي ‌كند، ابراز داشت: استان‌هاي ايلام و خوزستان و كرمانشاه استان‌هاي هدف در سفر اربعين هستند كه تعامل با اين استان‌ها و ستاد بازسازي عتبات عاليات مورد تاكيد است.
وي از افزايش كميته‌هاي هشت‌گانه ستاد اربعين به 10 كميته خبر داد و گفت: كميته‌هاي امنيتي و انتظامي، اطلاعاتي، فرهنگي و آموزشي، اطلاع رساني و مستندسازي، حمل و نقل، اعزام، زيرساخت، مشاركت‌هاي مردمي و اسكان و تغذيه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، كميته‌هاي ده‌گانه ستاد اربعين هستند كه بايد براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم برنامه ريزي و اقدام كنند.




نظرات کاربران