حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است حج شمه‌ای از قیامت است

حج شمه‌ای از قیامت است

دومین همایش اسرار و معارف حج ویژه زائران حج تمتع استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان لرستان و همكاري مديريت حج و زيارت استان لرستان و مديران حج تمتع شهرستان بروجرد دومين همايش اسرار و معارف حج ويژه زائران حج تمتع استان لرستان روز پنج شنبه برابر با بيست و دوم ماه رمضان در شهرستان بروجرد برگزار شد.
اين همايش با تلاوت آياتي چند از كلام وحي آغاز شد كه در ابتدا آقاي خسروي مديريت حج و زيارت استان گزارشي از عمليات اجرايي حج سال جاري بيان و در ادامه با استفاده از اسلايد و تصاير به صورت روايتگري به معرفي اماكن و مشاعر مقدسه پرداخت.
در ادامه برنامه آيت الله مبلغي نماينده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبري به بيان اسرار و معارف حج پرداخت.
وي يكي از اصلي ترين دعاها در ماه مبارك رمضان دعا براي حج مي باشد و وجه تشابه حج و ماه مبارك رمضان در اين است كه ماه رمضان ماه ميهماني خداوند است از حيث زمان و حج ميهماني خداوند از حيث مكان است.
نماينده مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هيچ فريضه اي در اسلام به مانند حج داراي ابعاد مختلفي نيست، گفت: از ابعاد حج يك بعد آن بعد مردمي، حج مي باشد بعد ديگر آن بعد امت حج است كه مسلمانان فارغ از نژاد و مذاهب اسلامي در يك مكان جمع مي شود و يك عمل انجام مي دهند كه پيام آن پيام برادري و امت واحده بودن است كه بنا به تعبير قرآن " انما المومنون اخوه " مي باشد، بعد ديگر آن بعد معادي حج است كه حج شمه اي از قيامت است.
در بخش آخر همايش جناب حجت الاسلام دكتر حاتمي عضو هييت عملي دانشگاه اديان و مذاهب و مسئول نهاد رهبري در دانشگاه فرهنگيان استان لرستان به بيان مسائل اعتقادي مذاهب اسلامي و پاسخ به شبهات احتمالي پرداخت كه با استقبال حاضرين در جلسه مواجه شد.
گفتني است اولين همايش اسرار و معارف حج ويژه زائران حج تمتع استان لرستان درتاريخ 97/02/31 مصادف با پنجم ماه مبارك رمضان در شهرستان خرم آباد برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران