پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر

پرورش علمای بزرگ در مدرسه آیت‌الله کاشف الغطا در نجف اشرف - تصاویر

در هر عصر، عالمان بزرگی داشته‌ایم که ازنظر علم و تقوی کم‌نظیر بوده و همتایی نـداشـتـند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، سخن از شخصيتي عالي‌قدر و بزرگ‌مرتبه است كه با كتاب ارزنده كشف الـغـطا خود فقه و دشواري‌هاي فقه را شكافت، همانند كشتي كه حباب دريا را مي‌شكافد.
نام اين بزرگوار جعفر بن شيخ خضر جناجي نجفي و معروف به كاشف الغطا است. او در سال 1154 هجري قمري در نجف اشرف چشم به جهان گشود و از همان اوان كودكي به تحصيل علوم ديني پرداخت. در آغاز مقدمات را نزد پدر خود آموخت و سپس از محضر بزرگاني نظير شيخ محمدمهدي فتوني و آقا محمدباقر وحيد بهبهاني و سيد مهدي بحرالعلوم كسب دانش كرد و به مرتبت والايي از علم و عمل نائل آمد كه بزرگان در حق او گفته‌هايي دارند.
كـاشـف الـغـطـا داراي اخـلاق الـهـي بود وارسته, فروتن, سخاوتمند, غيور, متواضع, مجاهد و با مـسـتـمندان از هر راهي كه مي‌توانست براي فقرا پول جمع‌آوري مي‌كرد و بر آنان انفاق مي‌نمود حتي نوشته‌اند كه گاهي خود به پول جمع‌كردن مي‌پرداخت و در عباي خود پول جمع‌آوري و در همان مجلس بر فقرا و بيچارگان تقسيم مي‌نمود.
اين عالم بزرگ را مؤلفات بسياري نيست, ولي آنچه نوشته است, عالي و ارزنده است. مهم‌ترين و عالي‌ترين كتاب وي, كتاب كشف الغطا است كه در عبادات است, تا آخر باب جهاد و در آخر نيز كتاب وقف را بر آن افزوده است.
سرانجام شيخ جعفر كاشف الغطا, در روز چـهـارشـنبه, 22 يا 27 رجب سال 1228 هجري قمري, پس از هفتادوچهار سال زيستن پربركت در دنيا, به لقاي خدا شتافت وزندگي جاودان خود را آغاز كرد.


| شناسه مطلب: 88750




الحويش نجف محله



نظرات کاربران