همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در شهرستان بروجن برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج با حضور زائران حج تمتع شهرستان بروجن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين اسماعيلي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان چهارمحال وبختياري دراين همايش ولايت را جزء اركان حج دانست و به زائران توصيه كرد فرصت ماه مبارك رمضان را براي خودسازي مغتنم شمارند.
حجت الاسلام اسماعيلي با اشاره به اسرار عرفاني حج و جايگاه حاجيان نزد خداوند افزود: اولين سرّ حج ، فهم است، زائر بايد بداند كه اگر مي خواهد به ديدار حق نايل شود بايد از شهوات دل بركند ، از لذات منقطع شود و فقط به اندازه ضرورت نصيبي از دنيا برگيرد.
وي گفت: سزاست زائر در تمامي حركات و سكنات ، خود را براي خدا خالص كند ، سلوكي خالصانه در پيش گرفته و انس بيشتري با خدا گيرد و نفس خود را به مجاهدت عادت دهد. وي اضافه كرد: عظمت حج به قدري در دعاهاي ماه مبارك رمضان چشم گير است كه معلوم مي شود خدا مي خواهد ضيافت خود را در طي اين چند ماه تتميم كند و در مرحله اي از ضيافت ماه مبارك رمضان به ما دستور داده اند كه زيارت خانه خدا و زيارت حرمين و زيارت اعتاب مقدسه را مسئلت بكنيم.
اين همايش با مديحه سرايي مداحان اهلبيت(ع) و پرسش و پاسخ زائران و روحانيون كاروانها پايان يافت.
گفتني است همايش هاي اسرار و معارف حج هر ساله در ماه رمضان با هدف استفاده از ظرفيت ارزشمند اين ماه مبارك در راستاي معرفت افزايي زائران در زمينه اسرار و معارف حج برگزار مي شود.


| شناسه مطلب: 88760




حج اسرار



نظرات کاربران