استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود

استانداری کرمانشاه: امیدواریم مرز خسروی تا قبل از اربعین بازگشایی شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: تلاش جمهوری اسلامی ایران و عراق بر بازگشایی مرز رسمی خسروی به روی زائران عتبات عالیات تا پیش از اربعین امسال است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ابراهيم الهي تبار در حاشيه بازديد استاندار ديالي عراق از مجتمع كشت و صنعت بيستون پارس قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مرز خسروي در مقايسه با ديگر مرزهاي كشور، از زيرساخت هاي مطلوبي براي تردد زائران اربعين حسيني برخوردار است.
وي اظهار داشت: بازديد امروز استاندار ديالي به همراه فرماندار بلدروز و جمعي از كارشناسان بخش كشاورزي با هدف گسترش مراودات و تبادلات اقتصادي و كشاورزي بين 2 كشور ايران و عراق صورت گرفت.
وي بيان كرد: در توافق بين استانداران ديالي عراق و كرمانشاه ، بر گسترش همكاري هاي 2 طرف و افزايش ديدارها ها تاكيد شده است.
استاندار ديالي عراق نيز هدف از سفر امروز خود را به همراه فرماندار بلدروز و جمعي از كارشناسان بخش كشاورزي، بازديد از مجتمع كشت و صنعت بيستون پارس (باغ سه هزار هكتاري) در شهرستان قصرشيرين بيان كرد.
مثني تميمي ، يكي از توافق هاي صورت گرفته را با استاندار كرمانشاه ، گسترش همكاري 2 طرف بيان كرد و گفت كه اين سفر در چارچوب همين توافق نامه صورت گرفته است.
وي بيان كرد: بازگشايي مرز خسروي يكي از اولويت هاي مهم ما است كه اين موضوع به جد از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد پيگيري مي شود.
وي ، مجموعه توافق هاي صورت گرفته براي بازگشايي مرز خسروي به روي زائران اربعين حسيني را مثبت ارزيابي كرد.
سرپرست فرمانداري قصرشيرين نيز با اشاره به بازديد معاون استاندار كرمانشاه و استاندار ديالي عراق از مجتمع كشت و صنعت بيستون پارس قصرشيرين گفت: اين مجتمع با سرمايه گذاري بنياد مستضعفان در كيلومتر 10 محور قصرشيرين به خسروي در زميني به مساحت سه هزار هكتار واقع شده است.
مرادعلي تاتار افزود: اين طرح شامل سه هزار هكتار باغ ، سد مخزني با ظرفيت ذخيره 25 ميليون متر مكعب آب ، شبكه آبياري قطره اي به وسعت سه هزار هكتار و احداث جاده بين مزارع و سامانه بهره برداري هوشمند است كه ساليانه 81 هزار تن مركبات ، انگور و خرما در اين باغ توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
وي بيان كرد: اعتبار اجراي اين پروژه بزرگ 2 هزار و 420 ميليارد ريال است كه از اين ميزان يك هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و بقيه توسط بنياد مستضعفان بعنوان سرمايه گذار طرح تامين شده است.
وي گفت: اين سفر به منظور بهره گيري از تبادل تجربيات كشاورزي و همكاري هاي 2 طرف جمهوري اسلامي ايران و عراق ( قصرشيرين و ديالي ) در بخش كشاورزي صورت گرفت.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و 200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت كشور عراق 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
عمليات ساخت پايانه بين المللي مرز خسروي از سال 77 در نقطه صفر مرزي آغاز شد و اين مجموعه در سال 81 با 75 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
قصرشيرين با 27 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني 2 مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي (بخش عربي) و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.


| شناسه مطلب: 88762




اربعين مرز خسروي



نظرات کاربران