همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج، توسط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و با همکاری مدیریت حج و زیارت با حضور حدود 500 نفر از زائران حج تمتع در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اراك، در ابتداي اين همايش جناب آقاي محمودي سرپرست حج و زيارت استان ضمن خير مقدم به زائرين در گزارشي كوتاه به تشريح عمليات حج پرداخت.
وي به ارائه مطالبي در رابطه با حج امسال پرداخته و خاطر نشان نمودند كه دوازده كاروان از استان مركزي به حج تمتع مشرف خواهند شد.
محمودي با بيان اينكه كلاس هاي آموزشي زائران در حال اجرا است از اين عزيزان خواستند تا جهت حضور در برنامه ها اهتمام بيشتري داشته باشند .
سرپرست حج و زيارت استان مركزي در پايان از بعثه مقام معظم رهبري و مديران محترم كاروان ها به جهت برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي تقدير و تشكر نمودند .
پس از اجراي زيباي گروه تواشيح فدك سخنران اصلي اين همايش حجت الاسلام والمسلمين نصر اصفهاني به ايراد سخن پرداخت .
وي با اشاره به اماكن اسلامي در مكه و مدينه در توضيح فلسفه ايجاد و چگونگي زيارت و آداب حضور در اين اماكن مطالب مفصل و آموزنده اي را بيان داشتند .
وي در ادامه به بيان مطالبي مشروح و مفصل درخصوص اسرار و معارف احرام ، تلبيه ، طواف و نماز پرداخت و همچنين تأكيد كرد شناخت زائران از اين اسرار و معارف در راستاي انجام فريضه عبادي حج مي تواند ضامن حجي مقبول و سعي مشكور باشد .
اين همايش معنوي با مداحي ذاكر اهل بيت حاج هادي طيبي در عصر روز بيست و پنجم ماه مبارك رمضان به پايان رسيد .
شايان ذكر است، دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي با همكاري مديريت حج و زيارت ، در راستاي معرفت افزايي زائران در زمينه اسرار، معارف و آداب حضور در حرمين شريفين و همچنين آگاهي از مناسك حج ابراهيمي اين همايش را در مسجد حضرت فاطمه مجتمع دانشگاه علوم پزشكي اراك برگزار كرد.




نظرات کاربران