برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی

برگزاری مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی

هم‌زمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، مراسم دعا و نیایش در خیمه‌گاه حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، در اين مراسم ابتدا دعاهاي توسل و افتتاح قرائت و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد رضا فقيهي سخنران بعثه رهبري طي سخناني گفت: يكي از ويژگي‌هاي اصحاب امام حسين (ع) ازخودگذشتگي درراه رهبر بود.
وي افزود: در واقعه كربلا حضرت سيدالشهدا (ع) 72 نفر يار داشتند، برخي مسن، عده‌اي جوان و گروهي از غلامان بودند. شش نفر از شهداي كربلا غلام بودند، افرادي كه در سال‌هاي گذشته در جنگ‌ها اسيرشده و بعد خدمت مي‌كردند.
سخنران بعثه رهبري با اشاره به اين‌كه غلامان در مكتب سيدالشهدا (ع) تربيت‌شده بودند يادآور شد: يكي از اين غلامان روز عاشورا از امام درخواست كرد، تا به ميدان برود. حضرت فرمود تو براي خاندان ما زحمت زيادي كشيده‌اي والان در معركه جنگ هستيم.
وي خاطرنشان كرد: حضرت او را آزاد كرد و گفت از ميدان جنگ دور و به گوشه‌اي برو و باقي عمر را به‌راحتي زندگي كنيد. غلام شروع به گريه كردن نمود و خودش را به روي قدم‌هاي حضرت سيدالشهدا (ع) انداخت و عاقبت حضرت اجازه ورود به ميدان را به او داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين فقيهي سپس به شرح وقايع كربلا پرداخت و گفت: غلام سياه به ميدان آمد وقتي به شهادت رسيد به روي زمين افتاد. انتظاري از امام نداشت اما تا چشمانش را باز كرد حضرت را بالاي سرش ديد.
وي افزود: حضرت خم شد و صورت به‌صورت غلام گذاشت. غلام سياه در درگاه سيدالشهدا (ع) به درجه‌اي رسيد كه الآن سر بر قبر او مي‌گذاريم و نسبت به فداكاري او عرض ادب و احترام مي‌كنيم.
سخنران بعثه رهبري يادآور شد: درب خانه اهل‌بيت (ع) به انسان آبرو مي‌دهد، حبيب ابن مظاهر حدود 80 سال سن داشت به خاطر اين‌كه در ركاب سيدالشهدا بود آبرو پيدا كرد. امروز نيز ما به درگاه اين امام عزيز آمده‌ايم تا در اين دنيا آبرويي پيدا كنيم.
در پايان اين مراسم حاضرين به نوحه‌سرايي و سينه‌زني پرداختند.




نظرات کاربران